0 medlemmar och 42 gäster tittar på detta ämne.
Jag har inte hittat något sätt att styra till/frånslag Rickard, ska det finnas?Ace, jag har en Jula elmätare, funkar det? Ser ju att den drar upp till 16-1700w.Jag har testat med att strypa flödet utan större framgång, det blir ju varmare men inte så varmt som jag frågar efter typ 50 ºC.Jag testar nu ikväll att köra flytandekondensering. Fläktkonvektorn sitter i tvättstugan ca 3x4m. Ställde panelen på max, 30 ºC men den tar sig inte över 19 ºC, inga andra förbrukare, konvektorn skall kunna ge 3,7kwh vid 50 ºC framledning, det borde väl räcka för 12m2??? Sen hade jag ju även tänkt att få lite över till vv men det känns ju mer å mer som utopi.Hur mycket törs man experimentera med flöden?Natten till idag så fick den gå mot tanken enbart med inga andra förbrukare, när jag gick å la mig så var det 38 ºC i tanken, när jag gick upp var det 32 ºC?Nått måste ju trasigt??
Hur märker man att 4vägsventilen är kass? Kan jag kolla på något sätt?
Menar du själva "kylfänsarna"?
Tycker det är jämt fördelat med rimfrost som ångar bort så att det ryker om det när det är dags för avfrostning.Lite antydan till tunna ränder om jag jämför med L/L-pumpen, men inga större avvikelser, har ju sett bilder där det bara är ett ca 1dm högt frostbälte, så ser det inte ut.Hur gör man en funktionstest med 4vägaren?