0 medlemmar och 46 gäster tittar på detta ämne.
Tjena,Har precis fått min foma 6200 och ska installera imorron, spännande! Reflekterar dock i efterhand över att priset på den är rätt högt om man jämför med Grevens produkter som tydligen ska va precis samma saker (förutom den (patenterade?) rörmekanismen).Ni pratar om en platt värmeväxlare som är bra för att "förvärma" vattnet till VV-beredaren. Nån länk till sådan växlare??-Johnny
hej.patenterad rör ??inget på denna maskin är patenterat utan en exakt lika maskin som foma.sitter i nigeria nu o förhandlar vindkraft mm så de e si o så med internet uppkoppling.men fasligt varmt e de i alla fall. ha de gött i kylan.krister
Citat från: greven1 skrivet 17 september 2008, 16:44:32hej.patenterad rör ??inget på denna maskin är patenterat utan en exakt lika maskin som foma.sitter i nigeria nu o förhandlar vindkraft mm så de e si o så med internet uppkoppling.men fasligt varmt e de i alla fall. ha de gött i kylan.kristerHej igen,Jo jag menar nipplarna i rörändarna till montagekittet är av annan typ än din pump + att kylmediat är i maskingen vid leverans. För viss skiljer era produkter sig åt på dessa punkter?Kan iallafall meddela att installationen gick bra och det värmer gött hemma.Någon ide om värmeväxlare som jag kan ha för att förvärma vattnet till varmvattenberedaren?? Vill alltså använda min värmepumps kapacitet för att förvärma vattnet som går från brunnen till vv-beredaren...-Johnny