0 medlemmar och 16 gäster tittar på detta ämne.
Kan ni nu klargöra en sak här.Jag är helt med på att man ÖKAR/SÄNKER vridmomentet på nämnda motor genom att labba med kondingar.Men varvtalet -? Det handlar alltså om man kan få upp varvtalet på fläkten i EC:s utedel lite till, utan att behöva ändra till högre nätspänning.
Hej,jag har monterat en Anslut 6200W som fungerar bra. Eftersom denna är samma pump som är ämnet för denna tråden hoppar jag in här då Julatråden är mindre aktiv.Jag har problem att ställa in rätt tid i panelen då det inte beskrivs i manualen. Rätt tid måste man ju ha om man ska använda sig av stopp, start och nattsänkning. Hur gör man?Hälsningar makadam Thumbsupdfrrwv
.......En luftvärmepump utedel är av naturliga skäl väldigt öppen med ganska litet mottryck för fläkten så ca 50W motor kan klara runt 1500 m3/tim.
Hej MakadamDet finns ingen klocka i dessa pumpar.Det som finns är en Timer(äggklocka).Du kan alltså ställa in om hur många timmar och minuter pumpen skall starta eller stoppa.Nattsänkningen fungerar så att trycker man på måne knappen då sänks börvärdet med 4 ºC i 8h.Skickar med en anvädarmanual(på norska ).Mvh Teltur
Ja världen är underlig.Nu i morse när jag skulle testa lite den nya fläkten ochbelastade pumpen till max så får jag inverter failure på fulpumpen.Felet kommer bara vid max belastning men det är nog bara början.Jag skulle behöva ett nytt inverter kort , det lilla i utedelen som heterITACDC01-INV-01-03.Kanske finns det någon med ett sådant över? Mvh Teltur