0 medlemmar och 44 gäster tittar på detta ämne.
Termostaten på pannan står på 50c, blandar med retur från elemten, ca 40c så blir det rimligt varmt.
Japp, 3*25A. Är det generellt fördelaktigara med VV på 3fas ?Känns enklare att "viga" en 10A grupp än att räkna om hela elsystemet för att sprida ut 3*16A....
har nu fått klart med fabriken om att dom tilhanda håller garanti delar till gamla foma kunder som gått på pumpen !!gratis garanti reparationer kan jag inte åta mig men reserv delar till maskiner som gått sönder kommer jag att tilhanda hålla gratis om orginal kvitton kan uppvisas. obs !!! gäller endast om det inte finnes någon annan garanti ansvarig obs !!krister energicentra
Citat från: greven1 skrivet 25 juli 2009, 18:33:34har nu fått klart med fabriken om att dom tilhanda håller garanti delar till gamla foma kunder som gått på pumpen !!gratis garanti reparationer kan jag inte åta mig men reserv delar till maskiner som gått sönder kommer jag att tilhanda hålla gratis om orginal kvitton kan uppvisas. obs !!! gäller endast om det inte finnes någon annan garanti ansvarig obs !!krister energicentraHejHar som sagt en FOMA 4500 som kretskortet i innerdelen pajat på. Är detta nåt som du skulle kunna ordna reservdel på? Har tidigare fått byta detta två gånger och då fått lev från Foma direkt.HälsningarBengt
Hej! Jag är ny här på forumet, och satt hela dagen igår och läste igenom måååånga sidor av denna tråden... Hittade dock inte info om hurivida 9kw-varianten finns till försäljning ännu. Någon som vet?
Jag har en fråga vad gäller denna pump:Jag bor i Umeå och vi kan ju ha ganska kallt vintertid, finns det något i utedelen som motverkar att den fryser ihop?
Citat från: Absinthe skrivet 27 augusti 2009, 18:07:57Jag har en fråga vad gäller denna pump:Jag bor i Umeå och vi kan ju ha ganska kallt vintertid, finns det något i utedelen som motverkar att den fryser ihop?hej.om du menar i tråget mot svall is så sitter det från fabrik redan monterat värme kabel där för att motverka detta.krister
Citat från: greven1 skrivet 27 augusti 2009, 20:28:23Citat från: Absinthe skrivet 27 augusti 2009, 18:07:57Jag har en fråga vad gäller denna pump:Jag bor i Umeå och vi kan ju ha ganska kallt vintertid, finns det något i utedelen som motverkar att den fryser ihop?hej.om du menar i tråget mot svall is så sitter det från fabrik redan monterat värme kabel där för att motverka detta.kristerBehövs det något mer för att förhindra att is och skit sabbar pumpen?Är det samma pump som du säljer som Jula nu marknadsför av märket Anslut.. för 25000:- ?