0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: pricken skrivet 15 januari 2008, 07:11:48Citat från: Raffen skrivet 15 januari 2008, 00:33:39med underlimmad kan man verkligen prata om skilda världar vad det gäller diskbänkar.Mvh Raffen.Nå ursäkta en dumskalle. men vad är det som är så fantastiskt med en sådan?Den enda skillnaden mellan undermonterad och övermonterad är att du slipper att ha en upphöjd kant som är svår att hålla ren i längden. Vissa hävdar också att det är mindre risk för vattenskador på bänksskivan /Johan
Citat från: Raffen skrivet 15 januari 2008, 00:33:39med underlimmad kan man verkligen prata om skilda världar vad det gäller diskbänkar.Mvh Raffen.Nå ursäkta en dumskalle. men vad är det som är så fantastiskt med en sådan?
med underlimmad kan man verkligen prata om skilda världar vad det gäller diskbänkar.Mvh Raffen.
Citat från: utopiazz skrivet 15 januari 2008, 09:17:57Citat från: pricken skrivet 15 januari 2008, 07:11:48Citat från: Raffen skrivet 15 januari 2008, 00:33:39med underlimmad kan man verkligen prata om skilda världar vad det gäller diskbänkar.Mvh Raffen.Nå ursäkta en dumskalle. men vad är det som är så fantastiskt med en sådan?Den enda skillnaden mellan undermonterad och övermonterad är att du slipper att ha en upphöjd kant som är svår att hålla ren i längden. Vissa hävdar också att det är mindre risk för vattenskador på bänksskivan /JohanHåller helt med Johan här, man slipper den upphöjda smutskanten och kommande vattenskador på bänkskivan, eftersom vatten alltid tränger in på sikt på en övermonterad diskbänk.Mvh Raffen.
hej har en granne som har underlimmat,han ska ut med skiten som han säger det kryper in fukt i spånplattan...han ska in med en vanlig infälld plåt uppifrånjag har kört med rena träskivor (Rödbok)i huset...i 8år funkade bra ...men det syns med åren att den används,iofs jag hadde i princip alldrig skärbräda då man hackade sallad eller skar köttså jag tycker det funkade bra hadde även ekskivor på jobbet å vi hackade friskt på dom med knivar å det funkade ochså bra i flera år....ska du olja så skaffa parafinolja enkelt billigt å härsknar inte + att det är godtjänt att ha i livsmedel ,,,brukade smörja mina med matolja men det kan härskna om du har otur
hej har en granne som har underlimmat,han ska ut med skiten som han säger det kryper in fukt i spånplattan...han ska in med en vanlig infälld plåt uppifrån
Citat från: Dr Chun-Lan skrivet 16 januari 2008, 00:19:57hej har en granne som har underlimmat,han ska ut med skiten som han säger det kryper in fukt i spånplattan...han ska in med en vanlig infälld plåt uppifrånjag har kört med rena träskivor (Rödbok)i huset...i 8år funkade bra ...men det syns med åren att den används,iofs jag hadde i princip alldrig skärbräda då man hackade sallad eller skar köttså jag tycker det funkade bra hadde även ekskivor på jobbet å vi hackade friskt på dom med knivar å det funkade ochså bra i flera år....ska du olja så skaffa parafinolja enkelt billigt å härsknar inte + att det är godtjänt att ha i livsmedel ,,,brukade smörja mina med matolja men det kan härskna om du har otur Hej Dr Chun-Lan! Jag tror att du har missuppfattat det här du, han skall nog skaffa sig en underlimmad diskbänk istället, eftersom fukt i spånplattan endast uppstår vid ovanpåliggande diskbänkar.Mvh Raffen.
Citat från: Raffen skrivet 16 januari 2008, 00:27:11Citat från: Dr Chun-Lan skrivet 16 januari 2008, 00:19:57hej har en granne som har underlimmat,han ska ut med skiten som han säger det kryper in fukt i spånplattan...han ska in med en vanlig infälld plåt uppifrånjag har kört med rena träskivor (Rödbok)i huset...i 8år funkade bra ...men det syns med åren att den används,iofs jag hadde i princip alldrig skärbräda då man hackade sallad eller skar köttså jag tycker det funkade bra hadde även ekskivor på jobbet å vi hackade friskt på dom med knivar å det funkade ochså bra i flera år....ska du olja så skaffa parafinolja enkelt billigt å härsknar inte + att det är godtjänt att ha i livsmedel ,,,brukade smörja mina med matolja men det kan härskna om du har otur Hej Dr Chun-Lan! Jag tror att du har missuppfattat det här du, han skall nog skaffa sig en underlimmad diskbänk istället, eftersom fukt i spånplattan endast uppstår vid ovanpåliggande diskbänkar.Mvh Raffen. Nu är du så där tvärsäker igen. Vad i hela världen säger att inte en underlimmad diskbänk kan vara dåligt limmad?