0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Mitsubishin är ju testad hos SP med jättebra resultat. Den Pansonicen är inte testad hos dem men lär inte ha samma prestanda. Däremot så kommer du med största säkerhet att uppleva att vibrationer från utedelen har svårare att leta sig in i huset med scrollmaskinen. Så tystnad eller insparade pengar, du väljer.
CiteraMitsubishin är ju testad hos SP med jättebra resultat. Den Pansonicen är inte testad hos dem men lär inte ha samma prestanda. Däremot så kommer du med största säkerhet att uppleva att vibrationer från utedelen har svårare att leta sig in i huset med scrollmaskinen. Så tystnad eller insparade pengar, du väljer.Menar du att Mitsun kommer låta mer? och att scrollfunktionen är en nackdel?
är det några jag (enligt min erfarenhet innom yrket ) tycker är över-representerade när det gäller klagomål på vibrationer och oljud ute-del så är det Sanyo och Panasonics rotationare ( Raffen har tydligen ett bra ex) mvh. ACE
Däremot så är ju innerdelen på TE9DKE ganska så stor i höjdmåttet, 29,8 cm, så den är inte helt lämplig att sätta över t.ex en dörr.
Jag har ett annat dilemma.. På panasonicen kopplar man huvudströmmen på innomhusdelen och på Mitsubishin på utomhusdeln. (Antar att strömmen som går imellan dom fixar installatören och att det dras i samma kablage som rören? )Nu till dilemmat eller frågan:OM jag väljer panasonicen kan jag dra stömmen inomhus till uttag med stickkontakt. En på ovanvåningen och en på bottenvåningen. Då blir det automatiskt två olika faser.Om jag väljer mitsubishin som jag måste drar två olika faser(en till varje maskin) ut. Jag har en fas ute redan till belysning, carport m.m. Jag tänkte dock om jag kunde göra så här:Dra huvudströmen som på panasonicen via stickkontakt till innomhusdelen, men att där istället för att koppla in den(som på panan) så lägger jag in den i kablaget som går från innomhusdelen till utomhusdelen. Sen koppla in den där.. Otydligt nog?Bifogar en konstnärlig skiss Vad tror/vet ni?