0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
visst kan du montera på en stick-propp på te,n det är inte säkert att det är olika faser uppe & nere du får kolla i proppskåpet vilka faser kontakterna går på väljer du fd 25 an ska du nog hällst dra en ny kabel på egen propp den drar 2000 watt + ev tråg värme te,n 1380 w max väljer du fd 25 an ska du nog överväga att montera den på mark-stativ då är det garanterat att du slipper (EV) vibrationer i huset kjell
Citat från: kjell62 skrivet 05 januari 2008, 16:45:56 visst kan du montera på en stick-propp på te,n det är inte säkert att det är olika faser uppe & nere du får kolla i proppskåpet vilka faser kontakterna går på väljer du fd 25 an ska du nog hällst dra en ny kabel på egen propp den drar 2000 watt + ev tråg värme te,n 1380 w max väljer du fd 25 an ska du nog överväga att montera den på mark-stativ då är det garanterat att du slipper (EV) vibrationer i huset kjell Det är olika faser.. huvudsäkringen på 16-20A.. Borde räcka med befintlig med tanke på att jag kan köra 2300w på varje. Men det är absolut bäst att göra det! Ditt inlägg ger mig två yttligare plus för panan:+ mindre elförbrukning+ lättare installation/Stefan
måste till lägga att det ska vara JORDADE uttag och kolla vilka faser som diskmaskinen Å tvättmaskinen går på de är riktiga ström monster har du VV-beredare ? om är det en tre-två eller enfas åxå ett ström monster mvh kjell
Citat från: kjell62 skrivet 05 januari 2008, 16:45:56 måste till lägga att det ska vara JORDADE uttag och kolla vilka faser som diskmaskinen Å tvättmaskinen går på de är riktiga ström monster har du VV-beredare ? om är det en tre-två eller enfas åxå ett ström monster mvh kjell Jordat = JaVV-beredare = 2fasTvätt = EnfasTork = EnfasÄr det så att panan använder 1300w max och mitshin 2000w ger det ju en viss skillnad i drifskostnader.. lite beroende på COP.. men det är ju inte såå stor skillnad på COP mellan dom.../Stefan
Skillnaden i driftskostnad kommer nog inte bli så stor förens du är tvungen att "stödvärma" om pannan bottnar innan mitchin? Visst drar mitshin mer kräm vid full last men den ger ju mer också./Klasse
Maskinen på nedre plan ska värma ca 55kvm och den på övre våningen ska täcka ca 60-65 kvm.FREE har dessutom rad/parhus med grannar på vardera sidan så han har med andra ord även två "varma" ytterväggar.Han/dom bor i Stockholm och här har vi knappt ens "vinter" längre.
Citat från: Intruder@1400 skrivet 05 januari 2008, 21:18:56Skillnaden i driftskostnad kommer nog inte bli så stor förens du är tvungen att "stödvärma" om pannan bottnar innan mitchin? Visst drar mitshin mer kräm vid full last men den ger ju mer också./KlasseAbsolut, men tror du inte att 1st 5.3kw TE9 räcker för 72.5kvm?? En på varje plan och 72.5kwm per plan! Jag tror inte att panasonicen är otillräcklig! Jag vill bara lista ut vilken som är bäst för mig! men det är lite svårt Dvs. Bl.a. Vilken kommer hålla längs och gå sönder minst.
1. i en rotationare är det vanligt med en fast exenter (homogen)på motoraxeln som snurrar i ett fast hus, det enda rörliga är den fjäderbelastade slitsen som ska täta !2. i en swing är det vanligt med en rörlig swing ,som "ocillerar" runt en liknande exenter , det enda rörliga är swingen !3. i en scroll är det vanligt att den undre scroll-halvan "ocillerar" runt en liknande exenter, det enda rörliga är scrollhalvan !4 i en kolvkompressor är det en kolv som rör sig fram och tillbaks via en vevaxel, kraften överförs via en vevstake, det är rörliga ventiler i toppen som tvingar gasen att pressas iväg resp sugas hem ! många rörliga delar är det !mvh. ACE