0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Northkingen, kan jag av namnet misstänka att du bor i de norra delarna av landet? Då kanske du av förklarliga skäl alltid skulle välja den starkaste modellen. Men jag som bor i Stockholm måste ju ampassa mina inköp till mina väderförhållanden! Om Mitsubishin är den bättre prudukten så absolut, men inte bara för att den är starkare! Om Pana:n är bättre (nyare?) så kommer den klara uppvärmningen i mitt hus alldeles utmärkt. 2x5,3kW på 72+72kvm..Men alla åsikter värderas och är tacksamma därför postade jag ämnet men bara man räknar in alla faktorer /Stefan
Jag vet, jag vet! Jag är den veligaste mäniskan på jorden! Men IKEA maskinerna kostade mig ca 33000kr inkl monteringNu är det följande som gäller:PANASONIC-TE9DKE 5,3kW 2st = 26200kr inkl monteringEllerMITSUBISHI MSZ / MUZ FD25VAH 6,3kW 2st = 28000kr inkl monteringHar blivit rekomendrad mitsubishi FD25 några gånger här på forumet. Men har aldrig ställt den mot PANASONIC TE9..Jag vet att mitsu är starkare men innedelen är större och fulare.. Pana:n har ju scroll..Kort sagt, Någon med erfarenhet?Tack!/Stefan
Citat från: FREE skrivet 04 januari 2008, 20:06:44Jag vet, jag vet! Jag är den veligaste mäniskan på jorden! Men IKEA maskinerna kostade mig ca 33000kr inkl monteringNu är det följande som gäller:PANASONIC-TE9DKE 5,3kW 2st = 26200kr inkl monteringEllerMITSUBISHI MSZ / MUZ FD25VAH 6,3kW 2st = 28000kr inkl monteringHar blivit rekomendrad mitsubishi FD25 några gånger här på forumet. Men har aldrig ställt den mot PANASONIC TE9..Jag vet att mitsu är starkare men innedelen är större och fulare.. Pana:n har ju scroll..Kort sagt, Någon med erfarenhet?Tack!/Stefan TE maskinen är den maskin som går tystas av mina ll pumpar den har t,o,m varv tals styrd fläkt i ute delen kan inte säga om det är en kraftig pump har den bara för stöd värme på över-våningen Brukar roa mig när jag är ute & grillar och lyssna på mina ute delar TE n är NR 1 tomas på tsfs skrev på sin hem-sida att TEn var favoriten och han måste nog veta lite mer än oss vanliga VP nördar Han byter ll pumpar i sitt hus lika ofta som vi andra byter byxor Har bara en erfarenhet av mitsusihi pumpar vet inte vilken modell det var men det var nått med 25 en stuga firman hyrde när den varvade upp&ner vid av frostning så skrammmmlade porslinet i köks skåpen PS jag har min TE utedel en halvmeter från kudden i sängen mvh kjell och jag har inte hört den än på ett år PS2 TEn är byggd i japan man ser skilnaden när man öppnar skalet på maskinen mvh kjell
Mycket bra inlägg! Sånt är bra att tänka på.. går ju dock att åtgärda, jag har en 40A huvudsäkring..