0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Min:sommardrif:16VP max:55VP min:35Larm hetgas:130Diff K stt/stp:5Min brine in:-5Max bine in:20Startfördröjning min:15Har endast ändrat startfördröjningen.
hur många starter har du per dygn?jag upplever att det blir lite fjantiga gång tider med Diff K stt/stp 5gader. om man inte höjer startfördröjningen till till 25min. då blir det bättre gångtider men då blir det ju lite mer pendlingar i framledings temp.får inte fram heller om pumpen drar mindre ström om man sänker VP min temp till 30gader!?
hur många starter har du per dygn?jag upplever att det blir lite fjantiga gång tider med Diff K stt/stp 5gader
Citerahur många starter har du per dygn?jag upplever att det blir lite fjantiga gång tider med Diff K stt/stp 5gaderHar haft en medeltemp på -3 - -4 ºCsenaste dygnet,12h drift, kb in 4 ºC och 20 starter. Trodde att jag hade för liten volym i systemet under våren varför jag i sommras kompletterade upp med 4 radiatorer vara två rikigt stora sektionsraddar. Detta har dock vad jag kan se inte påverkat antal start och stopp något radikalt, däremot har jag kunnat sänka kurvan. Blir ju lite moment 22 det där med startfördröjning, Diff K stt/stp och säker vv produktion. Men å andra sidan hur mycket ska man bry sig om antalet starter? Har det i detta forum egentligen framkommit fakta om hur en modern scrollkompressor påverkas av antal starter eller finns det annat att fokusera på. Har igen separat elmätare för vp:n än men när man läser vad du skriver så ser man ju att ctc:s egen är ett skämt.
jag tycker att våran pump drar lite mycket ström..från att jag körde igång pump 24/9-07 så har det dragit med 2st extra CP 2202Kwh (separat mätare)enligt ctc egna elmätare 1734Kwh
Citat från: kullabacken skrivet 04 januari 2008, 19:36:17jag tycker att våran pump drar lite mycket ström..från att jag körde igång pump 24/9-07 så har det dragit med 2st extra CP 2202Kwh (separat mätare)enligt ctc egna elmätare 1734KwhHar du kopplat ur elpatronen ? (dvs satt 0kw på el-patronen) om jag inte mins fel så redovisar ctc ej tillskotts kwh länge på V3. och som vi vet så vill ctc'n använda elpatronen lite då och då (gäller iallfall gamla modellen)
Låter som om man skulle kunna få lite färre starter genom att sänka VP min vid mildväder ute. Hur kommer man åt koden för att kunna göra förändringar i denna meny?
Man kan se hur mycket elpatron tid det är.Men man måste slå in "koden" och sedan gå tillbaka och kolla historiken. Vips så redovisas elpatrontid.372 är koden
Citat från: richard fransson skrivet 16 januari 2008, 21:29:02Man kan se hur mycket elpatron tid det är.Men man måste slå in "koden" och sedan gå tillbaka och kolla historiken. Vips så redovisas elpatrontid.372 är kodenDet behövs ingen kod för att se hur mycket elpatronen dragit. Det är ingen skillnad i historiken om man slagit in koden eller ej, i varje fall inte på min panna.//Ronnie