0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hm.. kanske skulle lösa mina vibrtionsproblem också.. Jag köpte nya kuddar på Rubber, men jag tror att de inte riktigt klarar av vikten av utedelen eftersom den redan satt sig en aning på kompressorsidan.. Vilken vikt klarar dessa ?Däremot vart det knäpptyst inne, man måste ha tyst i rummet och stå med örat mot ytterväggen för att höra pumpen.. Edit:Hur gör ni när ni monterar dessa, hur mycket vågar man rucka på utedelen när man monterar bort de gamla kuddarna och monterar dit de nya ? Tar ni isär rören ?Vill inte skapa en läcka ....
Citat från: D_Sundsvall skrivet 02 januari 2008, 16:09:37Hm.. kanske skulle lösa mina vibrtionsproblem också.. Jag köpte nya kuddar på Rubber, men jag tror att de inte riktigt klarar av vikten av utedelen eftersom den redan satt sig en aning på kompressorsidan.. Vilken vikt klarar dessa ?Däremot vart det knäpptyst inne, man måste ha tyst i rummet och stå med örat mot ytterväggen för att höra pumpen.. Edit:Hur gör ni när ni monterar dessa, hur mycket vågar man rucka på utedelen när man monterar bort de gamla kuddarna och monterar dit de nya ? Tar ni isär rören ?Vill inte skapa en läcka .... jag har lite rör till godo så det var inga problem att byta kuddarna de nya var lite högre ca 5-10 mm kuddarna brukar sjunka lite på kompressor sidan fick justera höjden på mina pumpen ska luta lite från kompressorsida så inte kondens-vattnet rinner dit & fryser det blev så på min garage-pump lät som om den var på sista versen mvh kjell
Citat från: kjell62 skrivet 02 januari 2008, 16:38:01Citat från: D_Sundsvall skrivet 02 januari 2008, 16:09:37Hm.. kanske skulle lösa mina vibrtionsproblem också.. Jag köpte nya kuddar på Rubber, men jag tror att de inte riktigt klarar av vikten av utedelen eftersom den redan satt sig en aning på kompressorsidan.. Vilken vikt klarar dessa ?Däremot vart det knäpptyst inne, man måste ha tyst i rummet och stå med örat mot ytterväggen för att höra pumpen.. Edit:Hur gör ni när ni monterar dessa, hur mycket vågar man rucka på utedelen när man monterar bort de gamla kuddarna och monterar dit de nya ? Tar ni isär rören ?Vill inte skapa en läcka .... jag har lite rör till godo så det var inga problem att byta kuddarna de nya var lite högre ca 5-10 mm kuddarna brukar sjunka lite på kompressor sidan fick justera höjden på mina pumpen ska luta lite från kompressorsida så inte kondens-vattnet rinner dit & fryser det blev så på min garage-pump lät som om den var på sista versen mvh kjell PRECIS detta har även hänt med den pump som jag bytt kuddar på. Den har satt sig på kompressorsidan och när det blev kallt så lät det som om kompressorn höll på att säga upp sig.. Jag kikade in och såg att det var fruset vatten under/på sidan av kompressorn. Därför tänkrer jag byta även dessa kuddar. Lite synd efteroms det blev helt tyst inne från den pumpen..[/quote har du inte lite till godo på gängorna ? så du kan lägga lite brickor på kompressor sidan kolla med vatt-passet eller en mutter & bricka under pumpen då kan du justera utan att lyfta pumpen så mycket mvh kjell
Jag kör spruckna gummikuddar från 1991 det fungerar bra till min pump. Hårda som puckar ja, vibrationer nä.
Jag har inget att tillföra i frågan, men jag läste rubriken lite slarvigt:Rickards nya GUMMIKLÄDER
Citat från: Panasonic E9 skrivet 02 januari 2008, 19:22:30Jag kör spruckna gummikuddar från 1991 det fungerar bra till min pump. Hårda som puckar ja, vibrationer nä. Är panasonicen åxå från 91 ? mvh kjell
har nu monterat de nya gummi-kuddarna det blev mindre resonans i väggen med de nya men det är bara -1 grad här nu återkommer när det blir kallare ute De kändes mycket mjukare i gummit än de 2 år gamla onozza puckarna mvh kjell
Citat från: kjell62 skrivet 02 januari 2008, 20:48:17Citat från: Panasonic E9 skrivet 02 januari 2008, 19:22:30Jag kör spruckna gummikuddar från 1991 det fungerar bra till min pump. Hårda som puckar ja, vibrationer nä. Är panasonicen åxå från 91 ? mvh kjell Nä den är från 2004. Väggfäste och gummikuddar är lämningar efter förra pumpen, men hade väl inte direkt skadat att byta kuddarna. Förra pumpen vibrerade av en av sina metallfästen så kuddarna är ganska hårda.