0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hur går det Andy_hstad ?? Får ni rätt på grejerna?*oj nu fick jag inlägg nr. 100* Får fira med en kopp nybryggt kaffe Thumbsup
Citat från: dennisson skrivet 08 september 2009, 19:44:56Hur går det Andy_hstad ?? Får ni rätt på grejerna?*oj nu fick jag inlägg nr. 100* Får fira med en kopp nybryggt kaffe ThumbsupÄr det Gevalia?
Har en NIBE varmvattenberedare från 1984 och inser att den kanske inte kommer att hålla i all evighet.Genki
Hej Nordenberedar användare och installatörer !Har en NIBE varmvattenberedare från 1984 och inser att den kanske inte kommer att hålla i all evighet.Nordenberedarkonceptet ska jag erkänna verkar vara intressant, men det är svårt att få en bra sammanfattning av denna lösning och hur det ser ut för er som har erfarenhet av driften.Hur fungerar detta koncept i verkligheten och känner ni (handen på hjärtat) att detta är något som är värt att titta närmare på ?Tack på förhandGenki
Citat från: Genki skrivet 27 september 2009, 14:57:41Hej Nordenberedar användare och installatörer !Har en NIBE varmvattenberedare från 1984 och inser att den kanske inte kommer att hålla i all evighet.Nordenberedarkonceptet ska jag erkänna verkar vara intressant, men det är svårt att få en bra sammanfattning av denna lösning och hur det ser ut för er som har erfarenhet av driften.Hur fungerar detta koncept i verkligheten och känner ni (handen på hjärtat) att detta är något som är värt att titta närmare på ?Tack på förhandGenkiHej Genki!Du bör definitivt titta närmare på denna.Jag börjar vara uppe i drygt ett år med min och den fungerar klockrent så långt.Med det jag vet i dag hade jag definitivt gjort om köpet om nu detta varit aktuellt.Däremot känns det som overkill att koppla på en solpanel. Det får bli den dag som pumpen havererar.Eftersom solstyrningen finns i tanken/kontrollpanelen så blir ju detta tämligen enkelt.(Jag kör ju ingen tillskottsvärme via beredaren, hade jag gjort det hade det nog varit mera aktuellt med en solpanel)