0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Allt hänger väl på tappvarmvattenförbrukningen, mäts den med värmemätare?
OK; men utan att veta tappvarmvattenförbrukningen kan man inte säga mycket om COP.
Jag skulle säga 2.5 inkl avfrostningar, men det är en uppskattning.
Inkopplingen av elmätarna kan vara felaktig, jag säljer ju som du vet elmätare, och det är inte direkt ovanligt att t.o.m. riktiga elektriker kopplar in dem fel, det är i alla fall vanligare än att det är fel på nån elmätare...
Gonzo, tror du kan lossa "hatten" och vrida den tills du får anslutningarna dit du vill !om jag förstått det rätt så värmer du enbart toppen av beredaren med enbart elpatron= liten vatten-volym !ska erkänna att jag varit lite intresserad av nordenberedaren, backade dock när jag inte tyckte om avfrostningsparametrarna.ska du få en intelligent avfrostning så ska avfrostningen starta när förångningstemp och suggastemp sammanfaller (eller nästan).det är det enda som ger en indikation på påfrysningen !att starta en avfrostning på enbart suggastemp är inte ett dugg bättre än en "klossdum" timer .men nu kanske mitt "prylbegär" har hittat ett användningsområde för denna pump ... jag har inget värmebehov inne, men....jag får i dagarna hem mitt nya ute-SPA !om man kunde använda slingan som är avsedd för fläktkonvektorn till att värma SPA-badet, och samtidigt få ännu billigare varmvatten... .... kanske kunde räkna hem det på 10- 20 år men vad fan . det stillar ju teknikbegäret ett tag till ! vad tror ni om det ärade forum-medlemmar och Gullberg & Jansson AB. ? ? ?mvh. ACE
Nu har dom ju rullat ett tag hos er, hur har det gått??Är fläktkonvektorn bra? Hur stor yta klarar den vid t ex -10? Om något alls, finns det överskottsvärme till konvektorn vid -10 eller skickar man ut direktverkande el värme då?Ja, helt enkelt en liten lägesrapport...