0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Nej, men man nyttjar den ju bättre!Man kunde ju tänka sig en enorm vv-beredare, oisolerad och centralt placerad, som enda uppvärmning! Men med en fläkt som blåser ut värmen (fläktkonvektor) eller ett plaströr som transporterar ut den över en större yta (golvvärme), får man ju bättre värmekomfort./Pontus
Jo, kanske, men dessa faktorer går ju att styra. Med slingorna ganska tätt och med lämplig golvbeläggning räcker det ju med en låg framledningstemperatur, kanske t o m lägre än vad som är optimalt för en fläktkonvektor? b00k/Pontus
Får vi höra hur det gick? vad det kostade? och hur det smakade?Kommer kompressorn att jobba upp till +50 grader på vattnet utan att gå hela tiden? (dvs dra 1kW) om man har patronen avslagen.Jag skulle vilja vet gångtiden på kompressorn på några dygn med varmvattenförbrukning.//Nyfiken!
Du får gärna skvallra vad det är för kompressor (fabrikat/dubbel/enkel etc), vilken tank de använder och hur "ungefär" tjock isoleringen är och om det är mineral eller PUR (Polyuretan) etc. Köldmedia R407C vet vi och mellan tank konvektor vatten tror vi (jag). Dvs allt det där som är så förbaskat hemligt är en förutsättning för att jag skall visa intresse som ev kund. Vad jag förstår så ser Nordenberadaren bara nästan ut som i prospectet och priset där lite dynamiskt. Annars är det som att köpa en bil och få veta att det finns en motor men inte vilken motor etc och det skulle vi inte acceptera.
Hur går det med dina hantverkare?Är det någon du kan rekommendera
Jag tänkte lägga in lite bilder, men det verkar vara svårt.Hur gör man??