0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Och förresten....Jag ser att du kör en AMD(AMC 1100/640Ram/500Hd/tjockskärm 19"/hp Laser 4L), är det så?Åsså rackar du ned på en P3@733, säger att det är stenålder......vettefan om du åker bättre själv....nah!
Nja, det är det skulle jag nog inte stå ut att göra på den. Den agerar skrivar server körandes en urgammal Redhat 4.2.Dock tycker jag det här med att ha snabb processor och värsting grafikkort hausas upp en hel del.Är man inget spelfreak så klarar man sig väldigt långt så länge man har hyffsat med minne. Till det jag anväder datorn så tycker jag snarare att det är diskhastigheten som avgör om en maskin känns snabb eller ej. Tyvärr tycker jag inte att det händer så mycket på det området. (iaf inte om man jämför med processor sidan tex)
Citat från: MangeH skrivet 15 december 2007, 00:12:35Nja, det är det skulle jag nog inte stå ut att göra på den. Den agerar skrivar server körandes en urgammal Redhat 4.2.Dock tycker jag det här med att ha snabb processor och värsting grafikkort hausas upp en hel del.Är man inget spelfreak så klarar man sig väldigt långt så länge man har hyffsat med minne. Till det jag anväder datorn så tycker jag snarare att det är diskhastigheten som avgör om en maskin känns snabb eller ej. Tyvärr tycker jag inte att det händer så mycket på det området. (iaf inte om man jämför med processor sidan tex)Tidigare när jag var lite sugnare på att mecka o grejja så körde jag smoothwall och Ipcop på en 486@66 med 64mb ram, gick superbra.Kan nämna att när FH skulle köra helglan åt ungarna i byn så ringde dom efter ett tag och sa att dom fick boota om sin router var 10:e minut, tjavade ned och kunde tämligen omgående konstatera att den inte orkade med ungarnas spelande och tankande. De var 15-20st som skålade i jolt och spelade tetris Hursomhelst knatade jag hem efter min 486:a och kopplade upp den, fipplade upp lite portar i den(tror det var samtliga faktiskt) så att de kunde göra det de ville, talade om att de satt där nu med helöppen brandvägg....Fick inte ett enda samtal efter det, den hade inga som helst problem att hantera frafiken....
Tvärtom, snabba diskar har just börjat bli överkomliga, om man kostar på sig två stycken så får man sanslöst bra prestanda, en liten frestare inför julen:http://www.nextlevelhardware.com/storage/battleship/ tomte::
såg i bios att det är ett 512 mb minne installerat (pc2700) skall man då köpa ett pc 2700 minne dustin har ett men då är det på 333 mhz jag hade 166 nu skulle det funka?