0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Läckage är ett STORT problem...Fråga alla STORA ställen här i krokarna som i dagarna (kallt) träffar sk proffs"flask nissar" som inte fixar läckaget utan bara fyller på R410...Och folk på detta forum har mage att klaga på mitt lilla Hekto pys...När andra spyr ut ton efter ton.
Men löd inte när 410 gas/rester finns i rören... den blir giftig då.
Note:Och kalla mig och andra här likvärdiga mig, för fan inte "världsmästare" ...Som är en nedvärderande titel.Jag är PÅLÄST ...inget ANNAT!
Citat från: Doctor Liquidz skrivet 14 december 2007, 23:03:40Citat från: Northkingen skrivet 14 december 2007, 22:47:36Citat från: Doctor Liquidz skrivet 14 december 2007, 21:44:57Citat från: jman skrivet 09 december 2007, 00:31:00Läckage är inget vanligt problem! Påfrestningarna som pumpen utsätts för vintertid är rimliga med det materialval som görs av en installatör, hade det varit orimligt så tror jag inte att det hade sålts så mycket värmepumpar!När det uppstår så är det till 90% vid kopplingarna, och i de få fallen som det gör det, så beror det oftast på 2 saker, spruckna kragar (taskig koning) eller felaktigt dragna!Många hemmapulare vet kanske inte hur en riktig krage ska se ut och när man då drar åt kopplingen så blir det pannkaka! Torra kragar utan esterolja på kan ställa till det! Men det finns alltid världsmästare och då är det lätt att skylla på materialet!Hej på dig!Läckage är ett STORT problem...Fråga alla STORA ställen här i krokarna som i dagarna (kallt) träffar sk proffs "flask nissar" som inte fixar läckaget utan bara fyller på R410...Och folk på detta forum har mage att klaga på mitt lilla Hekto pys...När andra spyr ut ton efter ton. --/Tror jag spyr på detta faktum... Note:Och kalla mig och andra här likvärdiga mig, för fan inte "världsmästare" ...Som är en nedvärderande titel.Jag är PÅLÄST ...inget ANNAT! //KristerOch du är PUCKAD som vanligt...Gå och drick mäsken som du har under trappen, och bli "normal" Efter att ha läst dina inlägg så kan jag snabbt konstatera att du förmodligen redan druckit upp all mäsk själv...... och normal blir du förmodligen aldrig..... //Krister
Citat från: Northkingen skrivet 14 december 2007, 22:47:36Citat från: Doctor Liquidz skrivet 14 december 2007, 21:44:57Citat från: jman skrivet 09 december 2007, 00:31:00Läckage är inget vanligt problem! Påfrestningarna som pumpen utsätts för vintertid är rimliga med det materialval som görs av en installatör, hade det varit orimligt så tror jag inte att det hade sålts så mycket värmepumpar!När det uppstår så är det till 90% vid kopplingarna, och i de få fallen som det gör det, så beror det oftast på 2 saker, spruckna kragar (taskig koning) eller felaktigt dragna!Många hemmapulare vet kanske inte hur en riktig krage ska se ut och när man då drar åt kopplingen så blir det pannkaka! Torra kragar utan esterolja på kan ställa till det! Men det finns alltid världsmästare och då är det lätt att skylla på materialet!Hej på dig!Läckage är ett STORT problem...Fråga alla STORA ställen här i krokarna som i dagarna (kallt) träffar sk proffs "flask nissar" som inte fixar läckaget utan bara fyller på R410...Och folk på detta forum har mage att klaga på mitt lilla Hekto pys...När andra spyr ut ton efter ton. --/Tror jag spyr på detta faktum... Note:Och kalla mig och andra här likvärdiga mig, för fan inte "världsmästare" ...Som är en nedvärderande titel.Jag är PÅLÄST ...inget ANNAT! //KristerOch du är PUCKAD som vanligt...Gå och drick mäsken som du har under trappen, och bli "normal"
Citat från: Doctor Liquidz skrivet 14 december 2007, 21:44:57Citat från: jman skrivet 09 december 2007, 00:31:00Läckage är inget vanligt problem! Påfrestningarna som pumpen utsätts för vintertid är rimliga med det materialval som görs av en installatör, hade det varit orimligt så tror jag inte att det hade sålts så mycket värmepumpar!När det uppstår så är det till 90% vid kopplingarna, och i de få fallen som det gör det, så beror det oftast på 2 saker, spruckna kragar (taskig koning) eller felaktigt dragna!Många hemmapulare vet kanske inte hur en riktig krage ska se ut och när man då drar åt kopplingen så blir det pannkaka! Torra kragar utan esterolja på kan ställa till det! Men det finns alltid världsmästare och då är det lätt att skylla på materialet!Hej på dig!Läckage är ett STORT problem...Fråga alla STORA ställen här i krokarna som i dagarna (kallt) träffar sk proffs "flask nissar" som inte fixar läckaget utan bara fyller på R410...Och folk på detta forum har mage att klaga på mitt lilla Hekto pys...När andra spyr ut ton efter ton. --/Tror jag spyr på detta faktum... Note:Och kalla mig och andra här likvärdiga mig, för fan inte "världsmästare" ...Som är en nedvärderande titel.Jag är PÅLÄST ...inget ANNAT! //Krister
Citat från: jman skrivet 09 december 2007, 00:31:00Läckage är inget vanligt problem! Påfrestningarna som pumpen utsätts för vintertid är rimliga med det materialval som görs av en installatör, hade det varit orimligt så tror jag inte att det hade sålts så mycket värmepumpar!När det uppstår så är det till 90% vid kopplingarna, och i de få fallen som det gör det, så beror det oftast på 2 saker, spruckna kragar (taskig koning) eller felaktigt dragna!Många hemmapulare vet kanske inte hur en riktig krage ska se ut och när man då drar åt kopplingen så blir det pannkaka! Torra kragar utan esterolja på kan ställa till det! Men det finns alltid världsmästare och då är det lätt att skylla på materialet!Hej på dig!Läckage är ett STORT problem...Fråga alla STORA ställen här i krokarna som i dagarna (kallt) träffar sk proffs "flask nissar" som inte fixar läckaget utan bara fyller på R410...Och folk på detta forum har mage att klaga på mitt lilla Hekto pys...När andra spyr ut ton efter ton. --/Tror jag spyr på detta faktum... Note:Och kalla mig och andra här likvärdiga mig, för fan inte "världsmästare" ...Som är en nedvärderande titel.Jag är PÅLÄST ...inget ANNAT!
Läckage är inget vanligt problem! Påfrestningarna som pumpen utsätts för vintertid är rimliga med det materialval som görs av en installatör, hade det varit orimligt så tror jag inte att det hade sålts så mycket värmepumpar!När det uppstår så är det till 90% vid kopplingarna, och i de få fallen som det gör det, så beror det oftast på 2 saker, spruckna kragar (taskig koning) eller felaktigt dragna!Många hemmapulare vet kanske inte hur en riktig krage ska se ut och när man då drar åt kopplingen så blir det pannkaka! Torra kragar utan esterolja på kan ställa till det! Men det finns alltid världsmästare och då är det lätt att skylla på materialet!
CiteraLäckage är ett STORT problem...Fråga alla STORA ställen här i krokarna som i dagarna (kallt) träffar sk proffs"flask nissar" som inte fixar läckaget utan bara fyller på R410...Och folk på detta forum har mage att klaga på mitt lilla Hekto pys...När andra spyr ut ton efter ton.En fundering - om din maskin 'hekto-pyser' vilka maskiner pyser 'ton efter ton'?Pratar du om värmepumpar med R410A? Isf vill jag och rästen av världen vetavilka gigantiska maskiner det handlar om - som ingen vet existerar - förutom du!CiteraMen löd inte när 410 gas/rester finns i rören... den blir giftig då. Vad blir giftigt? Är det någon skillnad från 134A, 407C osv osv...? Kan du motivera lite?CiteraNote:Och kalla mig och andra här likvärdiga mig, för fan inte "världsmästare" ...Som är en nedvärderande titel.Jag är PÅLÄST ...inget ANNAT!Påläst? Knappast! Världsmästare? Näh - skulle inte tro det!BjörnK
Doctor Liquidz är historia.Tyvärr.
Nej.Det finns ingen anledning att låta folk skämma ut sig i ett speciellt forum.I alla fall inte så länge jag får bestämma.
Jag var nog lite ironisk Rickard. Jag håller med dig det ska intefinnas tillåten och legitimerad skitkastning på forumet Nu ser du hur jag blir med ett par inanför... BjörnK