0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: sove skrivet 23 september 2009, 22:30:27Hur beter sig Nocria 14 under temperaturer i diagrammet, -18, -20, -25, -30Avgifen effekt ? (uppskattad antar jag)Stänger den av ?Avfrostningsproblem ?Vet inga effekter eller cop värden vid de temperaturer du uppgav men vet att den levererar bra med värme utan några som helst problem.Den stänger inte av oavsett utetemp.Har då aldrig hittills haft några avfrostningproblem på min Nocria men då har vi iofs bara haft -32 grader som kallast sedan jag fick min Nocria monterad (2år sedan)//Krister
Hur beter sig Nocria 14 under temperaturer i diagrammet, -18, -20, -25, -30Avgifen effekt ? (uppskattad antar jag)Stänger den av ?Avfrostningsproblem ?
Citat från: Northkingen skrivet 23 september 2009, 22:35:58Citat från: sove skrivet 23 september 2009, 22:30:27Hur beter sig Nocria 14 under temperaturer i diagrammet, -18, -20, -25, -30Avgifen effekt ? (uppskattad antar jag)Stänger den av ?Avfrostningsproblem ?Vet inga effekter eller cop värden vid de temperaturer du uppgav men vet att den levererar bra med värme utan några som helst problem.Den stänger inte av oavsett utetemp.Har då aldrig hittills haft några avfrostningproblem på min Nocria men då har vi iofs bara haft -32 grader som kallast sedan jag fick min Nocria monterad (2år sedan)//KristerInstallerades inte din pump i samma veva som min dvs. hösten 2006?
Kommit över lite info om Nocria.MR Inverter
Förbrukningen är med ganska häftig i -31...
Jag mår mycket bra, med grunden på nya huset gjuten, golvvärme och rejält med isolering..jämn varmt i alla rum, men vi har visserligen golvvärme i hallen där Nocrian sitter..
Tror det vart 400mm i plattan och Nibe 750 FLVP,