0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Alla som tror att man löser det med torr ved har fel för röken blir mer gasaktig och man blir helt konstig av det.
Det är nog med vedeldare som med hundägare, en hundägare hör aldrig sin (eller andras) hundar skälla, och en vedeldare känner aldrig någon röklukt.
Ja, det blev i alla fall som jag trodde... minusgraderna kom tillbaka, och med dem röklukten. Vi har varit ute och tittat innan det blev mörkt, försökt se varifrån röken kommer, men det syns ingenting. Området stinker rök, men det syns inte att ryker från någon skorsten... känns som man befinner sig in någon slags twilight-zone.Jag kan stå ut med lite röklukt, men när hela huset STINKER så är det mindre roligt. Har också börjat fundera på att flytta, men det känns ju så tråkigt. Om det är som för gustav att ingenting fungerar... inte ens kolfilter... så kan man ju lika gärna ge upp direkt. Tänker inte utsätta mig för att få astma och annat pga grannarna, då bor jag hellre i lägenhet - även om inte det känns som någon hit direkt. Det var för att få högre livskvalitet som vi köpte hus, inte tvärtom... /Majem