0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Om man väljer pellets så sparar man inte 40% av varmvattenkostnaderna jämfört mot el/olja under icke uppvärmnings säsong, i många fall kan det vara billigare att slå på elpatronen för att få tappvarmvatten.
En TE9DKE uppe och en TE12DKE på nedervåningen. Alternativt två Argopumpar om man tycker att föregående blir snävt i budget.Fast helst skulle jag sett en vatten/luft värmepump. Spara/låna ihop till det som fattas.
En TE9 för 9600:- och en TE12DKE för 10900:- sen blir det 4500:- kvar till frakt och monteringssatser.Alternativt två Argo AWI 25AHL för 7300:-/st. så har man 10400:- till övrigt. Borde ju kunna inkludera en certifierad montör också.
Citat från: Panasonic E9 skrivet 04 november 2007, 19:13:58En TE9 för 9600:- och en TE12DKE för 10900:- sen blir det 4500:- kvar till frakt och monteringssatser.Alternativt två Argo AWI 25AHL för 7300:-/st. så har man 10400:- till övrigt. Borde ju kunna inkludera en certifierad montör också.Var någonstans köper du dem med installation och garantier??Mvh Raffen.
Citat från: leifa.k skrivet 04 november 2007, 14:35:53Om man väljer pellets så sparar man inte 40% av varmvattenkostnaderna jämfört mot el/olja under icke uppvärmnings säsong, i många fall kan det vara billigare att slå på elpatronen för att få tappvarmvatten.har jag svårt att tänka mig..men.men !en varmvattenberedare ,i serie med(efter) pannan för några tusenlappar måste vara snabb-betalat, i jämförelse med en elpatron som förutom TVV även håller murstock och stora delar av radiatorvärmekretsen varm sommartid. VV-beredaren matas ju även med pelletsvärmt vatten brännaren går =obefintlig driftskostnad !mvh.ACE