0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tackar för svaren!Huset är byggt 68/69. Isolering har jag inte full koll på. Förbrukning inkl hushållsel samt varmavtten ligger på 20-25 000 i dagsläget10L+ per dygn? Hmm, det hade jag inte räknat med/tänkt på. Brukar man leda bort detta med rör eller hur löser man normalt det? Vid min tilltänkta placering är det stenplattor under och ingen stupränna eller dylikt i närheten. Känns som om det skulle kunna bli isgata där på vintern.../Martin
Jag använder en sådan här för kondensvattnet.http://www.allox.se/bara_bra_grejor/gummikorg.htm42 liters finns på Jula/Peter
Rent personligen skulle jag aldrig acceptera att man bränner bort upp 10W per m konstant.Jag skulle med alla medel bara slå på slingan när den behövs, precis när pumpen avfrostar.Låter bra Raffen att du inte behöver värmeslingan på förrens det blir rejält kallt.Citat från: mpf skrivet 01 november 2007, 12:56:30
...Det tar väl ca 2-3 minuter innan man börjar att känna lite märkbar värme på kabeln...... inte skulle hinna generera tillräckligt med värme under den relativt korta stund som avfrostningen ändå pågår.Mvh Raffen.