0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: Torwig skrivet 09 januari 2005, 22:17:17Hur som helst resonerade jag så att prislappen för bra garantivilkor (på ca 10.000:- ) var för högt, därför fick det bära eller brista med Citcop.10.000:- ??Borde det inte vara något i stil med 1.000:- dvs en nolla mindre.Jag har för mig att när jag jämförde citcop och vkg så var skillnaden i det häradet. Medan då vkg har typiska garantier.Installationssats, konsol mm vill jag minnas var prissatt på kronan lika.
Hur som helst resonerade jag så att prislappen för bra garantivilkor (på ca 10.000:- ) var för högt, därför fick det bära eller brista med Citcop.
Vad menas med "typiska garantier"?Två år har vkg.Citcop har ett årKinnan har fem år.
10.000:- ??Borde det inte vara något i stil med 1.000:- dvs en nolla mindre...
En fösäkring täcker inte alla kostnader du har vid ett haveri. Först räknas värdeminskning av och den är ganska stor. Skulle tro att det rör sig om upp mot hälften efter första 3 åren. Sen är försäkringen inget värd i princip. Mitt råd är skippa dessa extra försäkringar. Dom är inte bättre en din hemförsäkring i många fall. Har egen erfarenhet av tillägsförsäkringar.MVH
Att man skulle tjäna 10000 kr för att installera en värmepump Värmepumpsbranchen är väldigt överhettad just nu, folk som inte vet hur man installerar en värmepump ger sig i kast med dessa luft/luftvärmepumpar eftersom det ger bra betalt....men 10000kr Vad händer när maskinen går i sönder efter 2-3 år??? kunden säger att det är ett skitmärke som han köpt.....det oftast inte fel på aggregatet utan det är "allvetare" som ger sig i kast med dessa maskiner. Maskinerna är oftast felinstallerade.....
1. det är förbjudet att installera en Luftvärmepump om du/ni inte är Akrediterade enligt Swedac oavsett vad som anges....
Är det några som är dyra så är det väll el-killar.. Där kan ni tjäna grova pengar på att göra jobben själva. Men det är ju så att ni vill ju att det ska bli bra och att inget "farligt" ska hända, så ni anlitar en el-kille.Mitt råd är, gör detsamma med värmepumpen, "pilla inte med saker ni inte vet något om"
Citera1. det är förbjudet att installera en Luftvärmepump om du/ni inte är Akrediterade enligt Swedac oavsett vad som anges....Kan du bifoga skriflig bevisning för detta påstående?