0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
panasonic E9: Lägg kommentaren efter citatet, annars blir det bökigt att läsa.Självklart kan företagare läsa "Vi i villa",men om man marknadsför sig mot företag är väl inte den tidningen det största branschorganet direkt.Och både du och jag vet att dom lika gärna säljer till privatpersoner som till företagare,det är nog ingen vågad gissning att merparten av deras pumpar säljs till privatpersoner.Kan du försöka tänka på vad formuleringarna i garantivillkoren betyder för dig som konsument innan du går i försvarsställning.Jag kritiserar inte det dom säljer utan sättet dom säljer på, man behöver inte vara professor för att förstå att det är ett sätt att komma runt konsumentlagarna, eller tycker du att det är en bra ide att du kanske ska åka 30 mil med pumpen för att få ett garantijobb åtgärdat??kek29 har rätt - det har blivit lite varmare i kåken sista timmen
Jo, visst stämmer det - om du åker med prylen som är trasig eller pröjsar frakten är mig egalt.Ett exempel på god service vid internetköp:En av våra tv-apparater som vi köpt av Netonnet pajade, efter telefonkontakt med Netonnet fick jag telnr till närmaste serviceställe som kom och hämtade tv:n samma dag och levererade den lagad 3 dagar senare - jag behövde inte använda någon speciell garantiblankett heller. Du har fortfarande inte kommenterat varför dom i all marknadsföring säger sig sälja endast till företag, fast dom lika gärna säljer till privatpersoner....Du kan inte tänka dig att dom gör det av någon anledning eller tror du att det bara blivit fel i texten!Kom igen - tänk lite nu...
Säljer verkligen Citcop till privatpersoner?(och då menar jag en person och inte ett bolag av något slag)Är det säkerställt eller bara gissningar?
En förhoppningsvis sista kommentar, om paragraf 10 i Citcops garantivillkor:10. Garatin gäller inte för privatpersoner. Citcop Sweden AB bedriver försäljning enbart till företag.Fortfarande endast positiva vibbar?
Citat från: Dogbert skrivet 09 januari 2005, 00:23:12Säljer verkligen Citcop till privatpersoner?(och då menar jag en person och inte ett bolag av något slag)Är det säkerställt eller bara gissningar?Du måste uppge företaget du handlar för. Däremot verkar det inte kontrolleras vad du har för koppling dit. Det måste inte vara ett företag i branchen heller, det kan lika gärna sälja lösgodis.Citcop är nog medvetna om att de indirekt säljer till privatpersoner eftersom de över huvud taget nämner att garantin bara gäller företag.
Hur som helst resonerade jag så att prislappen för bra garantivilkor (på ca 10.000:- ) var för högt, därför fick det bära eller brista med Citcop.