0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Är det alltså OK att montera en luft VP som privatperson?Jag trodde det var otillåtet, men det kanske är lika otillåtet som kopiering av cd-skivor och filmer för eget bruk och till vänner. Underhållningsindustrin vill ju gärna att vi skall tro att det är otillåtet, vilket det inte är.Den gamla Daikin luft vp jag har installerade jag och en svåger för bortåt 10 år sedan, och enda problemet jag haft med den är att fläktvingen på utedelen gick sönder en gång pga att total genomfrysing och ett blad slog i isklumpen och ramlade av. Inte nån bra balans i den. Det hördes att nåt var fel Den är nu avställd sedan i början av oktober när vi körde igång nya anläggningen.
Dessutom om de tar 4-5 tusen per montering (vilken de HELST INTE vill göra om de inte har sålt pumpen och tjänat ytterligare 5-6 tusen) och smäller de upp 2 st / dag = 8 + moms /dag = 160 tusen + moms / mån.Deras lön ligger på ca 20000 netto = 27000 brutto = 36000 inkl sociala avgifter.160000 - 36000 = 124000 / mån vinst per anställd i firman.
Precis, ett antal fulpumpar med sämre kylmedium och avsaknad av trågvärme, COP 1.2 vid -7° och med dålig eller utebliven support från leverantören gör dig säkert extra populär hos svärmor.