0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: nikson skrivet 01 januari 2005, 12:15:44Precis, ett antal fulpumpar med sämre kylmedium och avsaknad av trågvärme, COP 1.2 vid -7° och med dålig eller utebliven support från leverantören gör dig säkert extra populär hos svärmor. Du verkar ha sålt "marknadsföringen" med hull och hår.Finns oftast inga skillnader på fulpumpar och de generalagenterna säljer.
Precis, ett antal fulpumpar med sämre kylmedium och avsaknad av trågvärme, COP 1.2 vid -7° och med dålig eller utebliven support från leverantören gör dig säkert extra populär hos svärmor.
OK!Jag var inne på Citcop och läste.Rören mellan ute och inne behöver vaccumsugas. Defenitivt inte kylkrets.Alles klar!!
Hej! Jag fick en Mitsubishi monterad för en månad sedan, rören anslöts först till innerdelen,därefter vakumsögs rör med innerdel. Enligt montören var ytterdelen förfylld med köldmedium för resten av systemet med upp till 11 m. rör. (anläggningen köptes och monterades av en stor seriös firma)
Bäste Rickard, du har rätt i på en del generella punkter, men du har fel på deras omkostnader.Som exempel debiterar snickarfirmorna ca 300-320 sek / timme, bilverkstäder ca 500-700/timme.En jag snackade med ville ha 8000 + moms "för att kompensera att han inte sålde pumpen till mig"Kompensera?Tänk om bilverkstan vill ha dubbelt betalt för att du inte köpte bilen av dem???[snip]Gott nytt!Jocke
Dom vill ju tjäna klöver också...