0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Förlåt, det skulle vara www.byggshoppen.com dvs med två p.Jo det ska vara med moms om dom inte ljuger!?Under "betalning" står det "Priserna i internetbutiken inkluderar gällande moms f.n 25%".Men man ska kanske ringa dom och höra ifall det stämmer? Dom har också installationskit med div prylar men jag kan inte bedöma priserna på dem, men det kan säkert ni andra "besserwissers"
Fulpumpar och andra ful ful pumpar kommer att bli bättre och bättre till förmån för oss konsumenter.
Citat från: Olle Fbg skrivet 07 januari 2005, 01:56:39Fulpumpar och andra ful ful pumpar kommer att bli bättre och bättre till förmån för oss konsumenter.Jag är inte helt säker på detta pga att jag inbillar mig att vi i lilla Sverige med omnejd som till ca 95-100% vill ha enbart värme ur maskinerna, vi är försvinnande få gentemot de som använder pumparna för att få kyla i sina bostäderKolla bara vilka extra arrangemang som pumparna måste utrustas med för att klara några minusgrader. Jag tror därför att tillverkarna tar mycket liten hänsyn till oss med polcirkeln inom räckhåll/runte
Satt på kul och läste igenom garantivillkoren på Citcops sidor, hittade följande i paragraf 7:"Köparen skall bära de merkostnader för avhjälpande av fel, som förorsakats Citcop Sweden AB på grund av att varan befinner sig på annan plats än Kungsbacka kummun, Sverige" Ja frakten av den trasiga delen ner till Kungsbacka!Paragraf 9. Denna garanti omfattar inte varor som säljs ur överskottspartier eller motsvarande.Paragraf 10. Garantin gäller inte för privatpersoner. Citcop Sweden AB bedriver försäljning enbart till företag.Sen annonserar dom i "Vi i villa"!Så du menar att företagare inte kan läsa "Vi i villa"?Jag har fruktansvärt svårt att se detta som ett seriöst sätt att bedriva affärsverksamhet.....
Eftersom jag en gång myntade uttrycket mallorcapumpar tänkte jag berätta att de två Mitsubishipumparna jag tidigare ägt (de är vederbörligen destruerade på härför avsedd plats) inte alls var anpassade för nordiskt klimat. I pricncip kan man säga att de med nöd och näppe producerade varmluft ned till -5° och vid 0° var det COP 1. Problem med iskakor var det jämt vid temperaturer kring 0°. Eftersom pumparna satt i huset när jag köpte det slapp jag i alla fall investeringen. Jag gissar att pumparna var från tidigt 90-tal. Totalt över året gav de nog i alla fall COP på runt 1.5-2. Den nya pumpen inköpt i december verkar mycket lovande. Jag loggar förbrukning och temperatur varje dag och det ska bli intressant att se över tiden vad besparingen blir.Frågan jag ställer mig nu är om jag skulle väntat och sett tiden an. Det verkar som om direktimporten ökar och priserna sjunker. Och nu har vpgr kommit som en spelare på marknaden också med hyfsade priser. Men det är klart, oavsett vilken investering man än gör är man i alla fall torsk.
Tamina:du har rätt att det står så under generella villkor, men lägg en sådan maskin i din kundvagn, så får du se att det är ex. moms, ex frakt.Olle:helt rätt tänkt, konkurens är alltid bra för kunden.MvhTomas
Citat från: nikson skrivet 07 januari 2005, 09:46:02Eftersom jag en gång myntade uttrycket mallorcapumpar tänkte jag berätta att de två Mitsubishipumparna jag tidigare ägt (de är vederbörligen destruerade på härför avsedd plats) inte alls var anpassade för nordiskt klimat. I pricncip kan man säga att de med nöd och näppe producerade varmluft ned till -5° och vid 0° var det COP 1. Problem med iskakor var det jämt vid temperaturer kring 0°. Eftersom pumparna satt i huset när jag köpte det slapp jag i alla fall investeringen. Jag gissar att pumparna var från tidigt 90-tal. Totalt över året gav de nog i alla fall COP på runt 1.5-2. Den nya pumpen inköpt i december verkar mycket lovande. Jag loggar förbrukning och temperatur varje dag och det ska bli intressant att se över tiden vad besparingen blir.Frågan jag ställer mig nu är om jag skulle väntat och sett tiden an. Det verkar som om direktimporten ökar och priserna sjunker. Och nu har vpgr kommit som en spelare på marknaden också med hyfsade priser. Men det är klart, oavsett vilken investering man än gör är man i alla fall torsk. Så du menar att du körde värme på sommaren också?Så du tror att Mitsubishi kör två fabrikslinor med olika luftvärmepumpar? en för kalla klimat och en för varma klimat? och det skulle alltså ge större vinst i slutändan?
Citat från: panasonic E9 skrivet 07 januari 2005, 16:45:57Citat från: nikson skrivet 07 januari 2005, 09:46:02Eftersom jag en gång myntade uttrycket mallorcapumpar tänkte jag berätta att de två Mitsubishipumparna jag tidigare ägt (de är vederbörligen destruerade på härför avsedd plats) inte alls var anpassade för nordiskt klimat. I pricncip kan man säga att de med nöd och näppe producerade varmluft ned till -5° och vid 0° var det COP 1. Problem med iskakor var det jämt vid temperaturer kring 0°. Eftersom pumparna satt i huset när jag köpte det slapp jag i alla fall investeringen. Jag gissar att pumparna var från tidigt 90-tal. Totalt över året gav de nog i alla fall COP på runt 1.5-2. Den nya pumpen inköpt i december verkar mycket lovande. Jag loggar förbrukning och temperatur varje dag och det ska bli intressant att se över tiden vad besparingen blir.Frågan jag ställer mig nu är om jag skulle väntat och sett tiden an. Det verkar som om direktimporten ökar och priserna sjunker. Och nu har vpgr kommit som en spelare på marknaden också med hyfsade priser. Men det är klart, oavsett vilken investering man än gör är man i alla fall torsk. Så du menar att du körde värme på sommaren också?Så du tror att Mitsubishi kör två fabrikslinor med olika luftvärmepumpar? en för kalla klimat och en för varma klimat? och det skulle alltså ge större vinst i slutändan?Uppriktigt talat hörru, jag begriper inte vad du svamlar om. Försöker du lägga dina ord i min mun? Jag betackar mig å det bestämdaste. Jag hoppas att någon annan än du fann något av intresse i det jag redogjorde för. För det är väl det forumet är till för? Eller är det till för att kasta skit?