0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Du måste ha en strypning i vvb du använder i värmeledningen. vad har du för rördiemsioner genom vvberadaren? Inge tmindre än diam 22mm hoppas jag.Som du beskriver det har du för lite flöde, skillandenm mellan vvb fram och reur skall ligga på ca 6-10 C. Större än så så har du för lite flöde. Du får leta vidare.////AndersA
I det långa röret i vvb,n fick jag in hela vägen upp en bricka svetsad på en järnstång,brickan var 15 mm i diam.
Kan den vvb som jag har som volymförstorare spöka, när pumpen ger över 60 grader har jag fortfarande bara VB-r 35 grader beroende att jag tar från botten av vvb,n till radiatorerna
Citat från: joba55 skrivet 12 oktober 2007, 21:23:09Kan den vvb som jag har som volymförstorare spöka, när pumpen ger över 60 grader har jag fortfarande bara VB-r 35 grader beroende att jag tar från botten av vvb,n till radiatorernaOm du inte har flyttat givaren till andra sidan volymförstoraren, då blir det ungefär som du beskriver. När jag mäter direkt på VB-F, så springer den iväg fort som f*n. Sen när den har gått ungefär 20 minuter, då kommer värmen fram til huset. Om givaren sitter före volymförstoraren, då kommer den ju räkna ner gradminuter innan värmen hinner fram til huset.
Som jag ser dey kan det inte förklare den stora temp diffen över vp.
Citat från: AndersA skrivet 14 oktober 2007, 15:38:11Som jag ser dey kan det inte förklare den stora temp diffen över vp.Lovar, det är så det blir här!, men 65 på toppen...,
Varför skulle VB-diffen över VPn öka för att man sätter in en volymtank (och inte flyttar givarna), förutom det marginella som ökat flödesmotstånd ger.
Vet inte om det beror på UKV'ns sätt att sprida flödet, men det dröjer helt enkelt innan tanken är tillräckligt varm, och värmen kommer fram.