0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vilken fram/returledningstemp lyckas din värmepump skapa när den går en längre tid?Blir framledningstempen >55 grader skall den lösa ut på högtryck, inget fel på pumpen då - utan för klent radiatorsystem.
Citat från: Rickard skrivet 30 december 2004, 09:31:08Vilken fram/returledningstemp lyckas din värmepump skapa när den går en längre tid?Blir framledningstempen >55 grader skall den lösa ut på högtryck, inget fel på pumpen då - utan för klent radiatorsystem. Har kollat nu ett par gånger och den löser ut vid 39 grader framledningstemp och 34 grader returtemp.Cirkulationspumparna snurrar fint.
Finns det hetgasgivare? I så fall kan man se att hetgastempen sticker iväg?
Vad mäter du med ?C8:an har ju ingen temperaturvisning
Citat från: Jocke skrivet 02 januari 2005, 10:21:36Vad mäter du med ?C8:an har ju ingen temperaturvisningMäter med en handhållen IR-termometer av industriklass.
Vad mäter du på?IR-termometrar visar helt å pipan om du kör på blank metall. När jag kollade på mina nya kopparrör visade termometern i stort sett rumstemperatur när de var åtminstone 35°. Sätt i så fall på tejpremsor, jag använder maskeringstejp.
Hej. Jag läser era inlägg här och fundera på om jag kan få hjälp med ett proplem som min kompis har fått på sin Thermia villa 90, 300 kvm och 21 element. när det har varit kallt ute och börjar gå mot varmare så löser lågtryckpressostaten ut. Vad göra?? Tacksam för svar.