0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
87 kg + det man flyttat inomhus Jo man kan visst säga "bättre" utan att behöva motivera speciellt för det. Så gör "alla" även Du Rickard, eller varför har Du valt din bil t.ex? Antagligen för att Du tycker den är bättre, utan att för den skull kunna bevisa att det är så, men Du tycker precis det. Kriterierna för "bättre" sätter Vi ju grundat på det Vi själva tycker, som i sin tur är grundat på uppgifter Vi fått från nåt håll, eller själva dragit som slutsaterna av. Men knappast nån av oss kan helt belägga det med konkreta bevis..., eller hur? mvh humlan.
Citat från: humlan57 skrivet 26 oktober 2007, 12:05:3087 kg + det man flyttat inomhus Jo man kan visst säga "bättre" utan att behöva motivera speciellt för det. Så gör "alla" även Du Rickard, eller varför har Du valt din bil t.ex? Antagligen för att Du tycker den är bättre, utan att för den skull kunna bevisa att det är så, men Du tycker precis det. Kriterierna för "bättre" sätter Vi ju grundat på det Vi själva tycker, som i sin tur är grundat på uppgifter Vi fått från nåt håll, eller själva dragit som slutsaterna av. Men knappast nån av oss kan helt belägga det med konkreta bevis..., eller hur? mvh humlan.Har man köpt en VP som ger värme och sparar lite pengar blir man även om det finns annat på marknaden som kan vara bättre. Annars dumförklarar man sig själv.Vad man tycker är bra, bättre, bäst, blir alltid grundat på vad man själv har sett eller hört, Ja så fungerar vi.Angående vikten... Den L/V jag själv har satt väger 2x 38kg ute och ca 80kg inne //Rickard
Kan inget om denna teknik men för att säga nåt:Jag var tvunget att sätta in nytt värmesystem i huset. Fick offert på CTC´s pump på 110 000:-, när jag sen jämförde detta med en Airwell för 58 000 (inkl 500 liters tank mm) så kändes det svårt att motivera en CTC. Att det sen finns bättre grejer som är mer avancerade tror jag säkert, men då får väl nån av er andra proffs komma o svartjobba hos mig nästa gång....
Kanske en brasklapp här,vet att Essen tidigare la ner 14kw modellen av Airwellen pga att den inte höll måttet, och dom har sedan dess meckat vidare med ett rejält kraftpaket. Om nu Anders S info stämmer om en kommande ny modell, kanske det kan vara läge att vänta lite till..?Någon som vet när Essen släpper nästa generation av Airwell ?
//Rickardps hade jag tid skulle jag själv montera solfångare bara för att det är kul att leka ds
Anders S !Nästa maskin som dom släpper inom en snar framtid, kommer nog att få dig att tänka om hur dom får det cop-t ur en on/off-pump. Så gå du och lås dig i dina gamla banor. Nu har du retat vår nyfikenhet tillräckligt -vad är i görningen ?? b00k