0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
En kul detalj med Toshiban är den automatiska utblåsvinkelsmojängen (kom inte på något bra ord) som pendlar fram och tillbaka för att sprida värmen lite mer fördelat. Är det bara jag som är lite prylgalen eller kör ni andra med samma? Tror att den heter "Swing" eller något.
Hur kan man sprida luften? Uppåt och nedåt eller/och i sidled?Funderar själv på en Toshiba.
Hmmm har ni en svingklubb, fel forum Jag undrar om inte fläkthatigheten påverkar COP en del, större luftföde effektivare avkylning, därmed lägre temp tillbaka... ver det detta som inst syftade på kanske??Vad säger ni om det
Enligt min kyltekniker så skulle "fullt blås" både höja COP och minska slitaget på kompressorn (pumpen?). Mvh,Johan
Ja nu har min granne bytt ut sin inverter till en ny Toshiba.Montören berättade att detta var 3:e aggregatet denna vecka han bytte ut.Han tror att det är fabriksfel på denna serie. Vi får höra senare under veckan hur den nya maskinen går.CiteraJag har fått min fläkt bytt också men inte bytte de väl hela aggregatet?! (Inte hos mig i vart fall, det tog 20 minuter att byta fläktmotorn som hade lagerljud och de hade också bytt flera st)
Jaså? Kan det verkligen stämma? På andra trådar i forumet så låter det som om ingen har ngr. som helst problem med Toshiba-pumpar. Värmer 200 kvm ner till -25 grader och bara går & går.
Citat från: Hubbe skrivet 13 januari 2006, 22:42:52Jaså? Kan det verkligen stämma? På andra trådar i forumet så låter det som om ingen har ngr. som helst problem med Toshiba-pumpar. Värmer 200 kvm ner till -25 grader och bara går & går. Nu menar du den lilla ras 10 va