0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det låter ju smidigt, frågan är om den gamla L/L tål att gå med färskt vatten hela tiden eller om det kommer att korrodera hål? Å andra sidan är det väl koppar i kylkretsen i en L/L?
hållbarheten kan ju va trevlig att ha..mindre skoj å hitta 4-800 liter vatten i källaren men e det koppar så håller rören
Hoppas att du inte har småbarn i närheten, elsäkerheten verkar inte riktigt vara vad den borde. I övrigt tycker jag att din ide är god. Thumbsup
Seden kör jag vatten från den egna borrade brunnen genom innedelen, den kyler från 21 till 13,3 vid max fläktläge. Med de vattenflödet jag har när bilden är tagen så förbrukar vattenpumpen i snitt 200WOch då är det ca 10gradigt vatten som går genom innedelen, vattnet är 8grader när det kommer från borran men det har stått ett tag i vattenfiltret och värmts upp. Alltså ännu mer kyleffekt när den gått ett tag. Funkar säkert med lägre vattenflöde också
Hur har du gjort med 4-vägsventilen? Jag antar det sitter en sån i innedelen.Jag är lite sugen att testa med min runt 20 år gamla Daikin, som iofs funkar bra, men inte används nu. Med lämplig pump borde man kunna trycka brine genom den också.