0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag vet inte om man alltid byter uteenheten vid H16. Är det så? Vilka uteenheter är det man sätter dit istället för en E12DKE? Min installatör, som ännu inte har bytt ut min H16 utedel, indikerade att man kanske inte byter ut hela utedelen utan bara kompressorn. Är det godtagbart? Känns ju som att Panasonic nu tar sitt tillverkaransvar på ett föredömligt sätt och byter ut alla enheter med H16.
Utbytesenheterna är tillverkade från 2007.2 och framåt
Innan Panasonic hadde hunnit få hit utbytesmaskiner byttes det kompressorer på dierse håll och kanter så det kan mycket väl sitta något uppgraderat i din maskin. Min leverantör bytte också några kompressorer precis i början innan nya utbytes maskiner kom in på hyllan. Hör med din leverantör om vad som är gjort på din utedel.I värsta fall råkar ni ut för ett ny H16 om dom har skiftat till en likadan uteenhet. Innan min leverantör visste vad felet var så bytte vi också ut till likadana, en del av dom har vi fått byta igen pga H16. varken kul för kunden eller för mig studs
Din maskin kan mycket väl vara åtgärdad, dom kan ha bytt kompressor och gjort någon annan modifiering här i Sverige.Det var ett antal arbetare här i Sverige ett tag och gjorde iordning maskiner i väntan på nya utedelar.Hör med LMG så kan dom säkert ge dig ett korrekt svar.
Kan bara säga att jag är imponerad över svaret.Även jämfört med annan konsumentutrustning är policyn mycket bra.H16 situationen har nog varit ett "reningsbad" för denna ganska omogna bransch.