0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hej .. har nu loggat min elberedare i 15 dagar ...kostnaden ligger på ca 2,45 kr per dyngn,och det har ändå inte vare direkt bra solfångar vädersenaste tiden ,grått hurrigt å askallt ska smälla in blandnings ventilen nu i dagarna få se hur den påverkar resultatet,som det är nu så skickas det 65 rakt ut på systemet.det bör gå spara in nån kr på att dra ner ut temp till 50 grader
Den ökade tempdiffen i vvrören fram till tappstället?
Nån krona per dag? hur tänker du då? Så mycket värmeförluster har du väl inte i rören.. För ja antar att ni inte kommer att duscha kallare bara för det
Citat från: leifa.k skrivet 30 april 2007, 13:24:25Den ökade tempdiffen i vvrören fram till tappstället? japp helt rätt det blir spillvärme i trossen under huset
Oj så billigt varmvatten, om snitthuset förbrukar 13,69kw/dygn och din förbrukning ligger på 2,20 så tjänar du 11,50 dom dygn du har sol, efter avskrivning. Om din solanläggning kostade 27500:- -7500:- i bidrag och du kör med full avskrivning 11,50/dygn så redan efter 1739 sol dygn så kommer du att tjäna 11,50:-/dygn. Enl min beräkning kommer Dr Chun-lan snart att vara miljonär.Eller har jag fel?Curt