0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
HejMinnet sviktar, hade glömt bort det hela.Jag provade använda korten som du lagt upp men jag har lite svårt med området runt komaparatorn, det är motstånden och transistorn dom skymmer inkopplingen lite.Om du kan ta kort lite runt dom kanske.Sen ser jag inte var trådarna är inkopplade och undrar dessutomvart dom går.Antagligen går dom till NTC motstånd tror jag.Jag har ritat ner det mesta och ser hur det är tänkt så kanske om jag barta fattar resten.MVHMesser
Beställning av styrningen blev visst tidigarelagd från vad jag hade tänkt mig "Vann" en auktion på tyska ebay, blev en ESR21-D som jag skrev om tidigare.100,50€ inkl frakt till sverige.
Citat från: AndersA skrivet 30 mars 2007, 18:37:30Den billigaste solstyrnindgen jag hittat finns på www.conrad.seEtt temperaturdifferential relä i byggsats för ca 200:- om jag minns priset rätt.///AndersABäst köpa ett par . så kanske en man lyckas få fungera
Den billigaste solstyrnindgen jag hittat finns på www.conrad.seEtt temperaturdifferential relä i byggsats för ca 200:- om jag minns priset rätt.///AndersA
Citat från: AndersA skrivet 30 mars 2007, 18:37:30Den billigaste solstyrnindgen jag hittat finns på www.conrad.seEtt temperaturdifferential relä i byggsats för ca 200:- om jag minns priset rätt.///AndersAJag kollade den, verkar vara bättre än mitt hemmabygge och framför allt billigare. Då det finns ett alternativ till de dyra styrningarna ser jag inte längre någon mening i att Messer jobbar fram en ritning på mitt hemmabygge.