0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Du kanske skulle montera ett värmepumpsskydddet riktar ner luftströmmen, och grannen slipper se pumpen.Målas i lämplig kulör så att den smälta in med bakgrunden.http://www.kcc.se/product.php?cid=6&pid=46 mvh Anders
Hej alla glada !Tänkte höra mig för vad ni tror ang. min granne!Vi bor i radhus och vi monterade en VP i vintras.Vid våran ytterdörr på höger sida så är det en betongvägg som går ut i vinkel ca 2 mPå betong väggen installerade jag VP ca 1,5 meter upp från marken och ca 40cm frånytterväggen där ytterdörren finns.Tyckte att det var bättre att placera den mot betongväggen för att själva ytterväggenfinns det elskåp mm.Om ni tänker er att om jag står utanför mot min ytterdörr så blåser VP mot mig från höger.På vänster sida så bor grannen och det är ca 8-10 meter till deras garage och ytterdörr.Till saken !Grannen klagade på att fläkten gjorde så att grus och damm kommer in i garaget + deras hall.Jag trodde att han skämtade men han menade att fläkten blåste så mycket att han får mera damm in i huset.Ställer jag vid deras dörr så känner man knappt att det blåser.Vi har inte märkt någon skillnad i vårat garage som är bredvid ytterdören på vänster sida.Vad tycker Ni ?Hoppas att ni förstår min förklaring!//Micke