0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Nu ska jag erkänna att det aldrig har hänt mig att VB diff VP eller Diff VP-TS uppnåtts
Här finns väl inga oväsentliga kommentarer....eh...jo kanske föresten. Men inte DIN Car Man. Det finns säkert de som dragit VP-intervall till noll. Men oavsett vilket så var det enbart tänkt som ett exempel på en "dramatisk" ändring. Och det är just en sådan som jag inte känner mig mogen för.Däremot kan man ju fundera på hur du kommit fram till att öka både VP-gradmin och VP-intervall? Var det bara i syfte att minska antal start/stopp på pumpen?
Om den "når" VB diff VP vid drift, då nollas alla kvarvarande gradminuter och pumpen stannar....Vid VP stopp kan det motsatta ske, om ärvärdet blir så lågt att diffen nås då poppar det direkt upp minusgradminuter till det värde du har som startvärde (-80 från fabrik) då startar pumpen direkt!!!
Kan de som i detta forum argumenterar för att till varje pris få ner starterna garantera att inget annat går sönder i pumpen istället pga att man har tokoptimerat ner antalet starter?
Kvarstår gör frågan: Vilka andra fördelar än minskat antal start/stopp kan man förvänta sig om man låter systemet svänga mer? Jag kan inte komma på några så jag skulle behöva ha lite hjälp!