0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Med 45m kondensorslinga blir det väl duktigt med mer R410 gas som ska fyllas på, hade för mig att mr.Chunlan ville köra en plattis för att nyttja det befintliga kylmedlet i maskinen ?
bara en fråga varför 410 gas? skulle man väl bygga en luft/vatten som skulle gå långt ner i utetemp skulle man väl ändå använda 404.....& ännuvärre om den skulle va kombinerad med direktförågning i marken så måste väl ändå 407 va det optimala?
Kan man vara fräck och köra kopparrör typ bromsrör för bil på lång längd eller ska man satsa på 10 mm mjuk koppar ? Hur räknar man annars på en "plattis" ?
hej låter helt ok tror du det är dumt att ha en stående slinga i tanken typ som genomströmningsberedarna är så den växlar det varma högre upp i tanken å kyler mer längre ner i tanken ? hoppas du fattar ...annars får jag som vanligt göra en super skiss på hur jag tänkt det lutar åt att det blir min chunlan 5.5 kw som får gå som motor i testet 1000kr har jag rådatt leka med ....då jag liks har pumpen måste fixa en dekal ¨på tanken sen Thumbsupace hur fixar du ett så bra cop ? det låter otroligt ska jag göra en slinga blir det förmodligen 12 eller 15 mm prisol rör ca 12-15m det bör duga
hej tror jahg satsar på att göra en slinga ur 15 mm rör....på ca 20-25 m ska jag köra prisolrör så måste jag givet skala av dom plasten först inan dom går att användatack för hjälpen Thumbsupbtw går det bra att messa dig privat om jag funderar om nått eller tar du illa upp ? lika bra att fråga så jag inte retar upp nån