:-[
Okej jag inser mitt misstag, reklam på dessa sidor tar så klart bort oberoendet.
Till mitt försvar kan jag bara säga följande. Jag har jagat en ny pump i ungefär en månad. Jag började med att skumma Vi i villa tidningen, surfade runt på olika tillverkares hemsidor, besökte butiker som elgiganten, Bahaus, ELON och NYMA.
Tror ni jag blev klokare? Alla rekommenderar olika märke, alla paratar skit om alla, och alla har en uppfattning om att du måste ha en storlek större eller att den räcker länge etc.
När jag sen hittade detta forum genom en arbetskollega som har problem med en ny installerad Luft/vatten pump så kändes det positivare och man kunde kontrollera de argument man tidigare fått mer noggrant.
Men, oavsett hur bra hjälp man kan få här så saknade jag som privat person pris jämförelser.
Ibland trodde man att man hade fått en bra offert för att sen hitta en tråd här på forumet som visade att så inte var fallet. Jag har full förståelse för att det finns regionala skillnader, men eftersom jag redan hade en pump och därmed inte kan räkna hem en ny inskaffad lika snabbt så ville jag inte betala dyrt för en ny pump.
Oavsett så har jag i mina inlägg under denna tråd presenterat alla pumpar som fanns på mässan med pris och därefter med personliga argument om varför jag valde denna modell till sist. Jag hoppas att detta hjälp någon i sin jakt.
Hade jag inte varit på mässan under denna helg, och någon annan hade skrivit mitt inlägg så hade jag varit i bättre position att bestämma mig för pump om jag var i köpar tagen. Så jag hoppas att jag har hjälpt och kanske inspirerat någon med denna tråd.
Då jag inte kan svara på frågor om pumpar i allmänhet och inte är intresserad av prisdiskussioner mer eftersom jag är färdig nu i och med min beställning så kommer det inte mer "reklam" från min sida.
Däremot kan jag tänka mig att fortsätta rapportera om min nya pump inom Toshiba tråden om det finns intresse.
Mvh
Fritjofpiraten