0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: Peter K skrivet 02 mars 2007, 17:11:46Citat från: Ridax skrivet 02 mars 2007, 15:16:50Citat från: Peter K skrivet 02 mars 2007, 10:21:20Har haft en Dilog DT-355 i drygt ett år och inga problem med att den hänger sig. Stänger dock av den ibland med strömbrytaren, inte fjärren alltså. Funderar på att köpa fler boxar och en Smartwi för att slippa fler kortavgifter vilket suger socka Köp Dreamboxar istället för SmartWi... Billigare.Dreambox är väl snordyra ?1 samsung + Smartwii ca 2100.-En DM500 ca 1800 sek, å då har Du en box som fungerar, å inte nån halvtaskig nödlösning till kortdelning. Dreamboxen har Du ju nytta av, vart än Du befinner dig, sommarstugan, husvagnen m.m. För Dreamboxen finns lösningar till det mesta, så varför välja nåt annat?mvh humlan.
Citat från: Ridax skrivet 02 mars 2007, 15:16:50Citat från: Peter K skrivet 02 mars 2007, 10:21:20Har haft en Dilog DT-355 i drygt ett år och inga problem med att den hänger sig. Stänger dock av den ibland med strömbrytaren, inte fjärren alltså. Funderar på att köpa fler boxar och en Smartwi för att slippa fler kortavgifter vilket suger socka Köp Dreamboxar istället för SmartWi... Billigare.Dreambox är väl snordyra ?1 samsung + Smartwii ca 2100.-
Citat från: Peter K skrivet 02 mars 2007, 10:21:20Har haft en Dilog DT-355 i drygt ett år och inga problem med att den hänger sig. Stänger dock av den ibland med strömbrytaren, inte fjärren alltså. Funderar på att köpa fler boxar och en Smartwi för att slippa fler kortavgifter vilket suger socka Köp Dreamboxar istället för SmartWi... Billigare.
Har haft en Dilog DT-355 i drygt ett år och inga problem med att den hänger sig. Stänger dock av den ibland med strömbrytaren, inte fjärren alltså. Funderar på att köpa fler boxar och en Smartwi för att slippa fler kortavgifter vilket suger socka
Citat från: humlan57 skrivet 02 mars 2007, 18:43:17Citat från: Peter K skrivet 02 mars 2007, 17:11:46Citat från: Ridax skrivet 02 mars 2007, 15:16:50Citat från: Peter K skrivet 02 mars 2007, 10:21:20Har haft en Dilog DT-355 i drygt ett år och inga problem med att den hänger sig. Stänger dock av den ibland med strömbrytaren, inte fjärren alltså. Funderar på att köpa fler boxar och en Smartwi för att slippa fler kortavgifter vilket suger socka Köp Dreamboxar istället för SmartWi... Billigare.Dreambox är väl snordyra ?1 samsung + Smartwii ca 2100.-En DM500 ca 1800 sek, å då har Du en box som fungerar, å inte nån halvtaskig nödlösning till kortdelning. Dreamboxen har Du ju nytta av, vart än Du befinner dig, sommarstugan, husvagnen m.m. För Dreamboxen finns lösningar till det mesta, så varför välja nåt annat?mvh humlan.Ja men då blev ju valet lätt, eftersom vi varken har sommarstuga, båt eller husvagn blir det Smartwi Hur lätt är en Dreambox att handha? Det ska ju funka för småbarnen mormor mfl och inte bara oss tekniknördar b00k
Citat från: humlan57 skrivet 02 mars 2007, 18:43:17Citat från: Peter K skrivet 02 mars 2007, 17:11:46Citat från: Ridax skrivet 02 mars 2007, 15:16:50Citat från: Peter K skrivet 02 mars 2007, 10:21:20Har haft en Dilog DT-355 i drygt ett år och inga problem med att den hänger sig. Stänger dock av den ibland med strömbrytaren, inte fjärren alltså. Funderar på att köpa fler boxar och en Smartwi för att slippa fler kortavgifter vilket suger socka Köp Dreamboxar istället för SmartWi... Billigare.Dreambox är väl snordyra ?1 samsung + Smartwii ca 2100.-En DM500 ca 1800 sek, å då har Du en box som fungerar, å inte nån halvtaskig nödlösning till kortdelning. Dreamboxen har Du ju nytta av, vart än Du befinner dig, sommarstugan, husvagnen m.m. För Dreamboxen finns lösningar till det mesta, så varför välja nåt annat?mvh humlan.För att man har annat att göra än att dra nätverk och hitta rätt firmware etc som ger cardsharing. Sedan att man kan köra cardsharing mellan dreamboxar över internet är inget boxer gillar men naturligtvis en schysst möjlighet Sedan kan man själklart använda ALLA boxar vart man vill, jag tror ändå inte att du har internet i din husvagn så du kan dela kortet dit...
Dreambox är nog en jäkligt bra mottagare men ligger över min budget så att säga, man får ju prioritera sina inköp.
Inga problem att köra via mobilen, så har den täckning, å det finns en signal i luften för bilden så fungerar det alldeles utmärkt att använda DB:n. Nätverk behövs heller inte dras, trådlöst fungerar perfekt. Å när jag läser dina inlägg så förstår jag att Du inte har nån koll över vad en DB eg klarar . mvh humlan.
Citat från: humlan57 skrivet 02 mars 2007, 20:05:37Inga problem att köra via mobilen, så har den täckning, å det finns en signal i luften för bilden så fungerar det alldeles utmärkt att använda DB:n. Nätverk behövs heller inte dras, trådlöst fungerar perfekt. Å när jag läser dina inlägg så förstår jag att Du inte har nån koll över vad en DB eg klarar . mvh humlan.Ja om man har ett 3G eller edge-databonnemang som inte är så dyrt så visst...Vad är det jag inte har koll på?Dreambox är ju egentligen bara en vansinnigt nedskalad linux-dator som har ett dvb-t kort...
Citat från: Peter K skrivet 02 mars 2007, 20:22:38Dreambox är nog en jäkligt bra mottagare men ligger över min budget så att säga, man får ju prioritera sina inköp.Går det, så tycker jag man ska vänta med att köpa nån box alls, just nu. De flesta klarar ändå inte HDTV, så för mig är det iaf som att kasta pengarna i sjön. Men får jag en gratis, som av Telia, så säger jag inte nej. Den boxen kan säkert gå att göra nåt roligt med framöver. Men en ny, det köper jag inte förrän DB eller Relook, kommer med en riktig HD klar box.mvh humlan.
Citat från: Mike skrivet 02 mars 2007, 21:34:37Citat från: humlan57 skrivet 02 mars 2007, 20:05:37Inga problem att köra via mobilen, så har den täckning, å det finns en signal i luften för bilden så fungerar det alldeles utmärkt att använda DB:n. Nätverk behövs heller inte dras, trådlöst fungerar perfekt. Å när jag läser dina inlägg så förstår jag att Du inte har nån koll över vad en DB eg klarar . mvh humlan.Ja om man har ett 3G eller edge-databonnemang som inte är så dyrt så visst...Vad är det jag inte har koll på?Dreambox är ju egentligen bara en vansinnigt nedskalad linux-dator som har ett dvb-t kort... Jag orkar inte ens kommentera, dina inlägg talar för sig själv mvh humlan.
Citat från: humlan57 skrivet 02 mars 2007, 21:37:56Citat från: Mike skrivet 02 mars 2007, 21:34:37Citat från: humlan57 skrivet 02 mars 2007, 20:05:37Inga problem att köra via mobilen, så har den täckning, å det finns en signal i luften för bilden så fungerar det alldeles utmärkt att använda DB:n. Nätverk behövs heller inte dras, trådlöst fungerar perfekt. Å när jag läser dina inlägg så förstår jag att Du inte har nån koll över vad en DB eg klarar . mvh humlan.Ja om man har ett 3G eller edge-databonnemang som inte är så dyrt så visst...Vad är det jag inte har koll på?Dreambox är ju egentligen bara en vansinnigt nedskalad linux-dator som har ett dvb-t kort... Jag orkar inte ens kommentera, dina inlägg talar för sig själv mvh humlan.Tala om vad det är nu istället...Vad jag vet så har inte dreamboxen trådlöst nätverkskort så i så fall behöver du ha accesspunkt för trådlöst.talar vi inte om samma box?:http://www.neptunsat.com/dreambox-500t-p-1006667.html?osCsid=ae82db257674e60c6c6844502fbf898e