0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Men oftast ligger problemet i signalvägen, mjukvaran eller SBS fel. Fast vissa boxar går aldrig att få nån riktig ordning på, fungerar bra för en del, mindre bra för andra. Troligen är det själva handhavandet som skiljer sig så pass mycket åt, en del förstår inte att en digitalbox är, å uppför sig som en vanlig PC, i det stora hela. Det trycks på knappar, å boxen får aldrig nån tid att behandla en knapptryckning, innan nästa, å nästa, å nästa knapptryckning kommer, o.s.v. Till slut får boxen "spel" å hänger sig, startar om, eller annat...mvh humlan
Citat från: humlan57 skrivet 26 februari 2007, 11:06:37 Men oftast ligger problemet i signalvägen, mjukvaran eller SBS fel. Fast vissa boxar går aldrig att få nån riktig ordning på, fungerar bra för en del, mindre bra för andra. Troligen är det själva handhavandet som skiljer sig så pass mycket åt, en del förstår inte att en digitalbox är, å uppför sig som en vanlig PC, i det stora hela. Det trycks på knappar, å boxen får aldrig nån tid att behandla en knapptryckning, innan nästa, å nästa, å nästa knapptryckning kommer, o.s.v. Till slut får boxen "spel" å hänger sig, startar om, eller annat...mvh humlanDet där låter precis jag . Jag trycker o trycker o till slut så hänger den sej, häromdan startade den faktiskt om själv för första gången. Jag tror mej ha ganska bra mottagning bor drygt 2 kilometer från masten, stor antenn, ny kabel o aldrig några problem med shackmönster. Jag stänger aldrig av boxen, om inte för en omstart.Jag tycker inte att det är något problem, då det mesta jag äger o jobbar med, behöver en hård reset då o då.
Dreambox med "rätt" IMG hänger sig aldrig. Då ska Du verkligen försöka provocera fram en hängning, eller köra nåt felaktigt plugin... Jag har 3 st som bara går å går å går å går. Å snart blir det en till, bara DM får fingrarne ur röven, å släpper HDTV boxen nån gång.en liten fråga bara humlan vad tycker du är rätt img??har själv en 7000 o en 7020 o väntar på 8000 tror jag när den nu kommer.... annars får det väl bli en 7025 mvhTommy
det låter ju trevligt.......ska se fall jag hittar nåt till 7020 an 7000 hittade jag direkt..... men vill helst ha lika på båda (känns bättre då) så man slipper förklara för andra hälften vilken man ska göra si ovilken man ska göra så med kör själv med gemin o har gjort det rätt länge nu utan problem så det är välan dags o byta så man inte glömmer hur den funkar.. mvhted64