0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
thomson däremot.... om en kråka flyger förbi antennen hänger dom sig direkt.
Var bor du nånstans Rickard? Det har rapporterats om problem på vissa orter där två muxar från olika master ligger på samma frekvens - detta ska hanteras av boxarna enligt standarden men vissa har haft problem med detta.Jag kan lova, att om det blir minsta problem med boxen, då ringer kunderna, jag säljer inte bara boxar (det är egentligen det minsta jag gör). Jag installerar antenner, och dom som saknar box får då köpa en om dom vill, och jag har som sagt aldrig haft problem med dilogarna.
Jag är utbildad teletekniker, har arbetat ca 100-200 timmar/år de senaste 10 åren med service av kabel-tv som extraknäck.Ny antenn speciellt anpassad för våra frekvenser, ny HF-tät koax, enbart F-kontakter hela vägen, nogsamt monterade och kontrollerade.Har dessutom en antennförstärkare då signalstyrken upp vid antennen bara ligger på ca 55dB.Nu har jag 70 dB in i boxern, precis som det skall vara och har ändå problem med attt den hänger sig, hängningarna kommer sällan eller aldrig i kombination med bildstörningarna i samband med t.ex. dåligt väder eller andra störningar.Nä, det är tekniken det är skit på i detta fall, inget skit bakom spakarna.
Dreambox med "rätt" IMG hänger sig aldrig. Då ska Du verkligen försöka provocera fram en hängning, eller köra nåt felaktigt plugin... Jag har 3 st som bara går å går å går å går. Å snart blir det en till, bara DM får fingrarne ur röven, å släpper HDTV boxen nån gång.
Detta var intressant! Jag har själv en DT-355, och minst tio kunder med samma box, dom hänger sig *aldrig*Jag tycker ni ska kolla att ni har frisk antennsignal, och senaste mjukvaran, om så är fallet, lämna in boxen för den är trasig.
De enda som jag känner som aldrig haft problem med hängningar är de som säljer boxarna - skillnaden i deras uppfattning och kundernas är fundamental.Tur att det inte är så jobbigt att starta om boxarna, de flesta tar inte striden...
Jag bävar inför vad som skall hända i vår när det är dags att släcka det analoga, tror nog jag får sluta svara i telefon...
Citat från: humlan57 skrivet 26 februari 2007, 10:18:02Dreambox med "rätt" IMG hänger sig aldrig. Då ska Du verkligen försöka provocera fram en hängning, eller köra nåt felaktigt plugin... Jag har 3 st som bara går å går å går å går. Å snart blir det en till, bara DM får fingrarne ur röven, å släpper HDTV boxen nån gång.Jamen DM8000 kommer till fotbolls-VM, det vet väl alla???
Citat från: mrfrenzy skrivet 26 februari 2007, 10:35:51Detta var intressant! Jag har själv en DT-355, och minst tio kunder med samma box, dom hänger sig *aldrig*Jag tycker ni ska kolla att ni har frisk antennsignal, och senaste mjukvaran, om så är fallet, lämna in boxen för den är trasig.Jag har en DT360 (DVR-modell) och den hänger sig ibland... Dessutom så klarar den inte av så "basic" saker som att spela in och spela upp utan att den tappar ljud och hakar sig osv... Senaste mjukvara (1.03) som iofs är gammal, men de har ju inte brytt sig om att släppa några fixar.Tycker det verkar som Dilog släpper ganska halvfärdiga modeller och inte bryr sig om att fixa dem heller, utan bara går vidare och släpper nya modeller... Skall aldrig mer köpa Dilog, i alla fall inte om de inte fixar 360an först.Samma sak gäller Kiss förresten... skall aldrig köpa dem mer heller (den boxen har jag lämnat tillbaka).Nej, jag säger som Humlar, Dreambox det är det som passar mig bäst. Men jag tror nog att de boxarna lämpar sig bäst för teknik-freaks, då det faktiskt måste pulas en del för att det skall bli som man vill ha det (och företaget bakom Dream Multimedia är fruktansvärt dåliga på support också, tur att man är programmerare och kan fixa sakerna själv med Dreambox, till skillnad från Dilog och Kiss).