0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Trevligt med folk som ängnar tid åt forum och hjälper oss stackare som inte förstår något ThumbsupTillbaka till ämnet Rusta pumpar...Ringde Rusta suporten idag och småpratade lite, var tunven att åka till butiken (Överby trollhättan) för att beställa en, dem hade inte på lager men det fanns på centrallagret.Så glad i hågen åkade jag iväg för att beställa en sådan här. tjejen var lite halvsöt och trevlig inga problem här inte, beställningen nästan klar efter lite småfrågor som fått förväntningarna att öka.Då brast det... tjejen kunde inte beställa någon trots att det stod 27st kvar i lager, hon ringde och kontrolerade detta och mycket riktigt det stod 27st kvar i lager, dem hade missat att updatera sina listor så det fanns inga 6kw Atlas kvar till MIG Hade riktigt sett fram emot att införskaffa denna och se hur spridning osv fungerar i huset, skulle man känna sig nöjd kunde man kosta på sig en dyrare den dagen Atlasen gjort sitt.Men men inget att göra åt, tjene var snäll och trevlig beklagade så mycket osv inte hennes fel, ska dok ringa till suporten och be dem kolla extra noga bensin är inte gratis i dagens läge.Någon som nyligen lyckats köpa en Atlas 6kw, typ i helgen eller så?verkade då finnas kvar i fredags när jag pratade med samma butik, dok kan det ju vara samma miss som gjordes idag
Citat från: fisketorp skrivet 21 april 2008, 20:24:26Trevligt med folk som ängnar tid åt forum och hjälper oss stackare som inte förstår något ThumbsupTillbaka till ämnet Rusta pumpar...Ringde Rusta suporten idag och småpratade lite, var tunven att åka till butiken (Överby trollhättan) för att beställa en, dem hade inte på lager men det fanns på centrallagret.Så glad i hågen åkade jag iväg för att beställa en sådan här. tjejen var lite halvsöt och trevlig inga problem här inte, beställningen nästan klar efter lite småfrågor som fått förväntningarna att öka.Då brast det... tjejen kunde inte beställa någon trots att det stod 27st kvar i lager, hon ringde och kontrolerade detta och mycket riktigt det stod 27st kvar i lager, dem hade missat att updatera sina listor så det fanns inga 6kw Atlas kvar till MIG Hade riktigt sett fram emot att införskaffa denna och se hur spridning osv fungerar i huset, skulle man känna sig nöjd kunde man kosta på sig en dyrare den dagen Atlasen gjort sitt.Men men inget att göra åt, tjene var snäll och trevlig beklagade så mycket osv inte hennes fel, ska dok ringa till suporten och be dem kolla extra noga bensin är inte gratis i dagens läge.Någon som nyligen lyckats köpa en Atlas 6kw, typ i helgen eller så?verkade då finnas kvar i fredags när jag pratade med samma butik, dok kan det ju vara samma miss som gjordes idagKanske begära nån sorts kompensation av dem ? De kan t.e.x betala bensinpengar ? ÅTMINSTONE tycker man .
Rusta, suck!Å, nu när man ska hämta sin förbetalda lilla värmepump, vad har hänt då? Jo, då har någon annan hämtat ut den? Hur är det möjligt?!? Nu erbjuder Rusta 3,9 kilowattaren istället utan pristillägg, för en sådan finns stående till mig av någon anledning.Då undrar jag, 2,7:an som jag hade beställt har ett COP på 3,41, medan 3,9:an endast har ett COP på 3,21. Kommer alltså elförbrukningen att bli högre med 3,9:an än vad den skulle vart med 3,7:an, eller blir den oförrändrad då 3,9:an inte behöver gå lika hårt? Jag ska värma en 35 kvadrats gäststuga med pumpen. Skulle vara bra med ett råd här, alternativet är att få pengarna tillbaka.Tacksam för råd!Behålla, eller återköp?Vänligen//Thomas
Följer ingen bruksanvisning med :,v(I regel står det i den en förklaring till alla lampor/knappar b00k/Bosse
Hur länge vakuumsög du och vilken typ av vakuumpump använde du?