0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jo jag såg det , har 407 några fördelar framför 410 när det gäller kyldrift? sen såg jag att rustas utedel bullrade 53dbA och fujiairen 47 nåt det är ju en ganska stor skillnad !!.....har hört billiga AC som folk köpt oåm låtit som rena tröskverken och ett sånt vill man ju inte skrämma livet av grannarna med på balkongen.Krokodilen
3 db innebär en FÖRDUBBLING av ljudstyrkan, 6 db låter nästan som en overkligt stor skillnad mellan två effektmässigt rätt lika L/L!
Citat från: Chalmerist skrivet 28 februari 2008, 00:18:353 db innebär en FÖRDUBBLING av ljudstyrkan, 6 db låter nästan som en overkligt stor skillnad mellan två effektmässigt rätt lika L/L!Är det inte så att 3 dB är en fördubbling av ljudeffekten medan det krävs 10 dB ökning för att örat vi skall uppfatta det som en fördubbling?
Jag svängde förbi Rusta i Barkarby nu på lunchen för att se om det gick att göra ett klipp :-) Men alla pumpar var undanplockade och killen i servicedisken visade mig ett internt mail, där det stod att de ska bytas märke på pump sortimentet. De nya ska enligt det mailet lanseras till hösten.
Citat från: Raffen skrivet 27 februari 2008, 10:41:12Hej! Kan informera om att Rusta fn håller på att rea ut sitt innevarande lager av Atlas och Fasettpumpar, och anledningen är att de tydligen skall byta leverantör till luftvärmepumparna (fömodligen annat fabrikat).Mvh Raffen.Köpläge ?
Hej! Kan informera om att Rusta fn håller på att rea ut sitt innevarande lager av Atlas och Fasettpumpar, och anledningen är att de tydligen skall byta leverantör till luftvärmepumparna (fömodligen annat fabrikat).Mvh Raffen.
Citat från: rollster skrivet 27 februari 2008, 13:47:40Citat från: Raffen skrivet 27 februari 2008, 10:41:12Hej! Kan informera om att Rusta fn håller på att rea ut sitt innevarande lager av Atlas och Fasettpumpar, och anledningen är att de tydligen skall byta leverantör till luftvärmepumparna (fömodligen annat fabrikat).Mvh Raffen.Köpläge ? Ja,nu borde det vara köpläge. 3000:- för en 2,7 kW pump! http://www.rusta.se/varmepumpar_ac_vitvaror___varmepumpar_c289_sc289.htmlMed det verkar inte var Quick Connect på dessa pumpar, hur kopplar jag in den då?Behöver jag en kylkille som kommer och kopplar in den?Till sommarstugan borde den vara perfekt!// Tony
Låter intressant! Vad har dessa pumpar för problem? någon som känner till något. Så fort man REA'r ut saker så brukar det finnas en anledning, jag vill först veta vilken.Man kunde köpa t ex Fujiair för samma pris men den säljs bara som Inverter pga uvfrostningsproblem.Annars är det ett garagepumps klipp!
Finns inte en pump att uppbringa mellan Uppsala - Stockholm, helt slut!
Citat från: MRLINDELL skrivet 16 april 2008, 11:40:16Finns inte en pump att uppbringa mellan Uppsala - Stockholm, helt slut!Hej MRLINDELL! Kan jag mkt väl tänka mig, men det finns ju rätt många Rustavaruhus, så prova med att maila Rustas Kundkontakt http://www.rusta.se/kundservice_s12.html och kolla med dem var det ev kan finnas pumpar och om de kan fixa hem den till ditt närmaste varuhus. De har riktigt duktiga och trevliga tjejer där som står för en snabb och bra service.Mvh Raffen.