0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Till Ace jag har inte tänkt på detta förut men bilen du har på bild verkar ha problem med avfrostningen
hej låter bra finns det nån som testat 3,7 kw maskinen on off ??vet en kille som skulle vilja ha nått sånt i pump väg,,,,men det vette f-n om man vågar rekomendera rusta pumparna fast för 3700 får man nog chansa lite
Hej !måste du betala i förskott ? de låter helt otroligt för rusta !! helt tossigt , det kan väl inte vara nödvändigt för dem ??
Hej mr.s !söt tjej i kasan ? nåjo bättre än om det varit en argsintt äldre kraxa där ! du skrev att det förekommer mycket blåsningar där ? vore intressant att höra ett typexempel hur en sådan går till där , kanske därför då som dom vill ha betalt i förskott på en dyrare vara !??!
och framtiden utvisar ju om det är en bra pump , bara den håller tex ett par år så har den säkert betalat sig , så då gör de väl inte så mycket om den "pajjar" !har du testat sen i kyldrift ? går den lugnt å tyst då ? jag menar då både inne å ytterdel !
hur många fläkthastigheter har den , har den autoläge för fläkten ? lägsta fläktfart eller auto vilket är bättre ?
Men som ett tillförlitligt alternativ eller komplement till en dyrare uppvärmning tror jag många gånger att man biter sig själv i svansen om man köper "för" billigt.Detta gäller både vitvaror och värmepumpar enligt mitt sätt att se det.
Vad menar Ni med billigt, antar Ni avser dålig kvalite, skit, nåt som inte fungerar För inte kan det väl vara priset Ni sätter som likhetstecken till vad som är bra, det stämde för ett antal år sedan, men knappast nu längre. Ett exempel bara. Jag brukar prata med en kille som åker jurden runt å bygger å drifsätter div data/styrsystem till allt möjligt. Han har varit i Kina åtskilliga ggr, å bla besökt en fabrik där det tilverkades just värmepumpar, OEM tillverkning bl.a. Han berättad att ena dagen så tillverkades för ett märke, andra dagen till ett annat å tredje dagen till det Vi kallar för "fulpumpar". Samma delar användes, samma firma tillverkade, så i princip fanns ingen avgörande skillnad mellan märkena. Detaljer, utförande/utseende såklart, men annars så var allt identiskt. Skillnaden, den kommer när priset sätts, då får alltid "fina märket" ett betydligt högre pris än "ful pumpen". Alltså, pris är inget avgörande för vilken kvalité nåt har längre. Därmed inte sagt att det säljs en massa skit till låga priser..., fast å andra sidan, så säljs det säkert en del till överpriser åxå Solfångare med vakumrör, är t.ex ett bra exempel på det....mvh humlan.