0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag tycker också att det verkar vara en bra tanke, frågan är bara hur mycket man tjänar på solen. När jag räknade på min befintliga anläggning(ved) så var sol perfekt eftersom då kanske jag kunde slippa elda i nästan 5-6månader om året. Men nu när jag står i startgroparna för ytjordvärme så tycker jag det verkar vara väldigt svårt att räkna hem det...
Det skulle vara roligt att få några siffror vad man kan tjäna på solpaneler... allt VV under ett halvår är väl troligt och lite värme vår och höst...men som humlan57 sa så är kanske den största ekonomiska vinsten i minskat slitage på VP:n och det kan ju vara svårt att räkna på...
Får man vara lite fräck och fråga efter lite priser?Dels för EviHeaten och dels för solpaneler med montage?
Jag tycker att Eviheat verkar intressant , dock är väldigt lite beskrivet på deras hemsida.Så återkom gärna och beskriv hur nöjd du är med funktionen , hur bra manualen är , hur är deras reglersystem. Jobbar det med gradminuter eller tempdifferens?
...frågan är bara hur mycket man tjänar på solen. ...verkar vara väldigt svårt att räkna hem det...
Kul att läsa lite om ditt projekt Thumbsup tycker solfångaren såg lite pluttig ut...hur många kvm är den på? Jag hade nog vräkt på me rejält med kvadrat du har ju hela berget att kyla till på sommaren
solfångaranläggningar, där man värmer vatten i en ackumulatortank, har man aldrig användning för 15-gradigt vatten. Här blir det dock klart användbart för att värma noll-gradigt vatten!"Hoppsan. Det blev visst längre än jag tänkt mig./Roger