0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
inomhusgivare går ej att koppla in.Förvånande påstår jag! Är det verkligen så (illa)
Hej,Givaren heter Siemens QAA50.110. Jag har beställt en innegivare av installatören så jag antar att det är en riktig innegivare. Den har en ratt där man även kan ställa börvärdet. I pumpens styrdator finns det iallafall menyrader där man kan aktivera rumsgivare och hur stor påverkan den ska ha (1-20). Jag väntar med spänning att få den installerad. Bara installatören sku ha tid nångång... Har inte hittat nåt datablad på svenska på nätet, men här är en länk till ett datablad på nåt konstigt språk. Där finns en bild på givaren:http://www.siemens.cz/siemjetstorage/files/13136_Q2281cz.pdf
Jag tycker att Eviheat verkar intressant , dock är väldigt lite beskrivet på deras hemsida.Så återkom gärna och beskriv hur nöjd du är med funktionen , hur bra manualen är , hur är deras reglersystem. Jobbar det med gradminuter eller tempdifferens?Tack på förhand//AndersA
Jo det är ju sant att knäckt kurva inte är lika intressant med innegivare...Angående loggningsprogramvaran så har jag skickat mail för få veta mer om den, så jag återkommer när dom hör av sig. Hoppas dom är lika snabb den här gången.