0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
hej .. oki då kör i racet från första mars till den sista ..affär vad ska vadet gälla ? ett skrov å otrolig ära eller
hej ... haha kingen nu sket det sig ..vi e fler som misstänker att du feg eldar.... men jag litar på att han inte kommer att feg elda ...host host...eller nää camilla har ochså hört frun i huset muttra i att det ser ut som ett ved upplag i vardags rummet..å att han eldar ut främmande ur kåken då han har 27 grader inne...men vi vet ju alla att det bara är en eller ett par bananlådor i veckan som går genom kaminen Tur som fan att han e tvingad å va på jobbet 4 timmar per dag,han kan inte längre hoppa om kring hemma å va halvdöd...jag tror det e nån form av rökgas förgiftning han fått bäst vore om doktorn gett han sån utrustning som rökdykarna använder men visst ska jag tävla ...jag har inte ens mur pipa på kåken så jag vet att jaj inte komer att elda upp en enda banan kartong
haha ...då du inte har nått samvete så får vi agera som ett åt dig nää elda på du tävlingen gäller ändå ...jag har ju en stoor eld att hämta ur ...
hej tjaaa ...mina mirakel fångare har då redan pumpat in gratis varmvtten i dag så jag gnäller inte ska bli intressant och kolla kl 16.00 i dag hur många grader jag fått gratis i dag Thumbsupska bara skaffa en fläkt till garaget nu så jag kan nyttja gratis värmen som jag får in,känns på nått vis bättre å ha gratis värme än billig värme ...men det vet du ju redan en fläktradde har jag ju lätt kopplat in före 1 mars host host ....koppar rören har jag ju redan
hej ..ligger nu på ca 50 grader i botten temp 65 i topp trots att gumman duchat riktigt hyfsat då det har vare lite mulet i dag,en dag till med fint väder så är vi i mål siktar på 70grader uppe å nere i tanken det drar åt rätt håll Thumbsupnästa vecka ska det fixas 2 timmar längre instrålning .... i dag har jag sol från kl ca 11,30 förhoppningsvis så förlänger jag tiden med sol ca 2 timmar på morgonen så vi dragit omkull grannens tallar,,,hehe ska promenera över till min andra granne å gulla lite med han han har ochså nån tall som bör justeras,hanns tallar bör ge en timme till det e ju lika bra då skogshuggaren kommer
Hej!Hur stor volym har du på din acumulatortank, och vilken apertur area har du på fångarna. Vilken temperaturdiff har du för start av laddningspumpen, vilken tempdiff för stopp av laddningspumpen. Loggar du din anläggning. För min del har inte solen synts på 7 dagar, jag börjar undra om det är möjligt att få den att synas lite på Åland
Citat från: Stig53 skrivet 19 februari 2007, 16:07:55Hej!Hur stor volym har du på din acumulatortank, och vilken apertur area har du på fångarna. Vilken temperaturdiff har du för start av laddningspumpen, vilken tempdiff för stopp av laddningspumpen. Loggar du din anläggning. För min del har inte solen synts på 7 dagar, jag börjar undra om det är möjligt att få den att synas lite på Ålandhej det är en 500 liters boro tank med 110 inbyggd beredare.som förvärms med en 3kw elpatron just under beredaren till 65 grader i topp temp ..2x30 rörs sinfix fångare start diff 15 grader mot botten temp ...som brukar ligga på 20-30 grader i normala fall tempdiff av 2-3 grader mot botten temp för att inte kyla ut i onödan växlar in vattnet med en plattvärme växlare,som regleras med en 3vägs MMA ventil + termostat = jag kan ställa på termostaten hur varmt vatten som laddas in i tanken går mellan 45-70 grader ca allt enligt våran GURU/GUD Stig på sinfix ...det ett litet jox att koppla den rätt men sen den satt på rätt ställe funkar den kanon ..rekomenderas starkt...det är en jäkligt bra grej loggar ej ,,blir det varmt i tanken funkar det ,,,,det e min tanke å varmt blir det ...kingen för då jag e anställd i skogen har vi försäkringar då vi jobbar,,,tror våran på firman täcker ca 11 miljoner ...gör vi nått fel eller vi pajar nått går försäkringen in å täcker upp det vi zabbat elller fuckat upp ...dessutom går vi med röjsågar å kapar inte ut träd som är 200 år gammla å 18 m höga i ett bostads område...som privat persson har jag ingen försäkring som täcker upp....mycket enkelt Jag betalar gärna skogsvårds styrelsen 600kr för 3 träd som står trångt till bara för att slippa ansvaret ...