0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Piece, jag tror inte du har levt i elller ens upplevt diktatur - eller?Demokrati - vi kan rösta bort dom vi inte gillar. Stalin?
humlan57Minns du Jarmo Pistol.. visst hette han så!Här i Jämtland blev det övervakning i taxi, det är redan i drift. Men först efter det dådet, länsstyrelsen stoppade det i flera år, men även dom resignerade.Enl en chaffis jag pratade med i dag tyckte alla kunder det var toppenbra.Inte chaffisarna ingen på firman får titta på bilderna utan brottsmisstanke, enl honom.sen raderas dom rätt snabbt också.
Veta fan om Vi ska kalla det demokrati. Utan mer som nåt slags underligt kompromissstyre, mvh humlan.
CiteraVeta fan om Vi ska kalla det demokrati. Utan mer som nåt slags underligt kompromissstyre, mvh humlan.Känner du till ett bättre system så ska du givetvis berätta om det. Ge gärna exempel.
fantasieggenade
Ett DNA-register skulle dels underlätta polisens och domstolarnas arbete, få fast fler grova förbrytare, höja rättssäkerheten och bidra till att färre oskyldiga människor döms oskyldiga. Det sista argumentet är som jag ser det det starkaste.ALL teknik kan missbrukas och måste omgärdas av restriktioner och lagstiftning.
jag är inte paranoid.
Dom som föreslår detta register är lika psykopatiska som många brottslingar därute.