0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tack för det. Låter som en bra ide, värd att pröva. Jag var själv inne på att läshuvudet hade pajat. Ska testa i helgen.Tacksam för fler ideer. Min dotters disk, hon hade alla sina bilder på den.
Slavat har jag provat. Körde nåt restoreprogram som jag inte kommer ihåg vad det heter just nu, men det var inte tillverkarens (IBM/Hitachi) det hittade dock nästan inget. Disken innehåller i stort sett bara bilder inget windows. Återkommer.
Citat från: Bsba skrivet 09 februari 2007, 12:57:20Problemet blir däremot olösligt till rimliga pengar om hårddisken kraschar, dvs. dör. Då hjälper bara en riktig backup (vilket jag inte hade). Min hårddisk står bara och tuggar lite, men säger att den är tom och frågar om jag vill formatera, restaureringsprogrammen får inte fram nåt av värde. Du ser den i BIOSiaf? Då kan Du testa med att återställa MBR (Master boot reckord). Rota upp nån gammal Win98 instdisk/bootdisc, å när den gått klart skriver Du fdisk/mbr, så ska mbr återställas. Tänker rota upp några fler kommandon, som Du kan testa, men som jag inte minns just nu :-[ Det var så länge sen jag behövde använda dom, så jag behöver lite hjälp själv, för att friska upp mitt minne mvh humlan.
Problemet blir däremot olösligt till rimliga pengar om hårddisken kraschar, dvs. dör. Då hjälper bara en riktig backup (vilket jag inte hade). Min hårddisk står bara och tuggar lite, men säger att den är tom och frågar om jag vill formatera, restaureringsprogrammen får inte fram nåt av värde.
Hej HumlanHem sidan är här: http://www.runtime.org/ Om Du tänker beställa, så var observant på, till vilket filsystem Du beställer (FAT eller NTFS) för har Du NTFS å beställer till FAT så skiter det sig helt. Tvärtom gör inte så mycket, då det är enkelt att konvertera filsystemet från FAT till NTFS, men "omöjligt" från NTFS till FAT. Men som sagt, allt finns att ladda ner från Internet som fullversioner....Hur ser jag om min dator är FAT eller NTFS ? /sw
HejJag blir förvirrad när jag läser följande ang PC Inspector och det gäller väl även Get Data Back:För användning av PC INSPECTOR™ File Recovery 4.x behövs ett fungerande WINDOWS™ system. Installera aldrig programmet på den disk från vilken du vill återskapa data! Programmet måste vara installerat på och startas från en annan självständig disk.Om det "bara" gäller att hitta bortslarvade filer borde det väl gå att ha på den dator man sök i ?Kanske avses fallet att datorn är mer eller mindre havererad - då kanske man inte skall lägga in programmet i den ?Var vänlig utred begreppen Humlan !Hälsningarsw
HejJag blir förvirrad när jag läser följande ang PC Inspector och det gäller väl även Get Data Back:För användning av PC INSPECTOR™ File Recovery 4.x behövs ett fungerande WINDOWS™ system. Installera aldrig programmet på den disk från vilken du vill återskapa data! Programmet måste vara installerat på och startas från en annan självständig disk.Om det "bara" gäller att hitta bortslarvade filer borde det väl gå att ha på den dator man sök i ?