0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
HejSå det kanske är ok att installera programmet på samma dator / disk som man i framtiden ev vill försöka hitta "försvunna" filer på ??/sw
HejFinns det någon som kör med GET-BACK-Programmen i samma dator som man försöker återskapa filer och borttappade dokument i ?eller har alla programmet i en dator och och det som skall återskapas/hittas i en annan ?/sw
Citat från: SW skrivet 27 februari 2007, 16:28:40HejFinns det någon som kör med GET-BACK-Programmen i samma dator som man försöker återskapa filer och borttappade dokument i ?eller har alla programmet i en dator och och det som skall återskapas/hittas i en annan ?/swDu kan alltid köra från samma PC, men man bör undvika att inst det på en partition som avsökas, p.g.a risken för att skriva över det som ska återskapas i onödan. Men jag har inst på alla upptänkliga sätt, när det har behövts, å det har alltid fungerat klockrent. Å progget klarar att hitta saker som skrivits över flera ggr, så Du/progget kommer att hitta saker, som är raderade för länge sen. Ibland har det hänt att jag inte haft nåt val med installationen, när jag skulle ha hjälpt nån att återskapa filer, men ändå alltid fått tillbaka det som försvunnit. Men det bästa, är att lägga in progget direkt, vid en ny nyinstallation av OP förstås...mvh humlan.
Citat från: humlan57 skrivet 27 februari 2007, 22:25:16Citat från: SW skrivet 27 februari 2007, 16:28:40HejFinns det någon som kör med GET-BACK-Programmen i samma dator som man försöker återskapa filer och borttappade dokument i ?eller har alla programmet i en dator och och det som skall återskapas/hittas i en annan ?/swDu kan alltid köra från samma PC, men man bör undvika att inst det på en partition som avsökas, p.g.a risken för att skriva över det som ska återskapas i onödan. Men jag har inst på alla upptänkliga sätt, när det har behövts, å det har alltid fungerat klockrent. Å progget klarar att hitta saker som skrivits över flera ggr, så Du/progget kommer att hitta saker, som är raderade för länge sen. Ibland har det hänt att jag inte haft nåt val med installationen, när jag skulle ha hjälpt nån att återskapa filer, men ändå alltid fått tillbaka det som försvunnit. Men det bästa, är att lägga in progget direkt, vid en ny nyinstallation av OP förstås...mvh humlan.Det man skulle göra är en BartPE skiva med ett vettigt recovery program på. Då riskerar man inte att skriva över något.
Citat från: MangeH skrivet 28 februari 2007, 10:00:48Det man skulle göra är en BartPE skiva med ett vettigt recovery program på. Då riskerar man inte att skriva över något. Finns säkert redan att ladda ner, om man söker på Internet.mvh humlan.
Det man skulle göra är en BartPE skiva med ett vettigt recovery program på. Då riskerar man inte att skriva över något.
Det där vet förhoppningsvis alla redan, men att hitta en skiva med alla program man behöver, är ingen konst. Bart PE skivor med 100-tals progg inst, finns på många ställen. Lagligt/olagligt får man själv ta ställning till, å dessutom finns alltid möjlighet att låna en skiva....mvh humlan.
Citat från: humlan57 skrivet 28 februari 2007, 12:35:36Det där vet förhoppningsvis alla redan, men att hitta en skiva med alla program man behöver, är ingen konst. Bart PE skivor med 100-tals progg inst, finns på många ställen. Lagligt/olagligt får man själv ta ställning till, å dessutom finns alltid möjlighet att låna en skiva....mvh humlan.PE Skivor bygger på att man tar delar av tex XP och lägger på en skiva. Att sedan sprida det på nätet / ladda ner är inte lagligt. Jag tycker inte att uppmaningar till lagbrott hör hemma här.
Någon som testat FreeUndelete? http://www.officerecovery.com/freeundelete/
Startade upp min gamla dator igår för att leta efter en mapp med lite 'bra att ha saker' men kunde ej hitta den. Prova att söka efter lite olika saker som låg i den mappen men utan framgång.Hittade denna tråd i provade med GetDataBack men på den gamle dator fick jag bara ett felmeddelande (som jag inte kommer ihåg nu) och programet avslutades.Provad då att installera den på min nya dator o där funka det utmärkt.Så jag tänkte att flytta över diskarna en och en till den nya datorn och köra GetDataBack från den.Men jag undrar om det kommer att funka för den gamla datorn är det FAT32 och den nya NTFS och jag är inte väldigt sugen på att konvertera de gamla diskarna.Så kommer det att funka att flytta över diskarna?