0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hejsan,Upptäckte idag att det är ett "bälte" på baksidan av utedelen som det inte blir frost på. Jag uppskattar det till ca 4 cm på höjden och det sträcker sig längs med bredden på hela maskinen. "Bältet" är nästan längst ner på maskinen, men inte riktigt...det finns ca 3 cm under "bältet" som det blir frost på. Maskinen värmer på bra så jag har inget att klaga på vad gäller funktion, men jag har för mig att jag sett andra VP-ägare med samma problem och att det då handlat om för lite gas i maskinen. Vad tror ni???Utetemp för tillfället runt -4 och innedelan ställd på 24 grader.//P
Hei Mavu , ser ut som du har veldig kort rørstrekk , jeg gjetter ca. 180 cm . Har du tappet ut noe gass ved monteringen ? Grunnen til spørsmålet er at jeg har en bekjent som fikk driftsproblem og måtte øke lengden på rørene fordi de var for korte . Vet ikke hvordan problemet artet seg , men i og med du har det svarte " beltet " så kanskje noen med faglig kunnskap kan bekrefte eller avkrefte om dette har noe å si. peppelito har kanskje også korte rør ? Min tanke er at det kanskje er mer følsomt for rett fyllingsmengde ved korte rør . Raptus
Däremot Mavu så ställer även jag mig en smula tveksam till din fina Claes Ohlsonmätare att ha den så där utomhus och allt... Leopold