0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag har nu monterat min egen Fujiaire. Den har fått ett styrkort daterat sent i höstas.Jag är grymt imponerad av byggkvaliteten. Upptäckte även att innedelen var gasfylld, kväve antar jag - lyxigt.Pumpen har gått i två timmar, 0-2° ute 85-90% luftfuktighet och blötsnö runt maskinen. Värmde klent isolerad friggebod från +2 till + 20 på en knapp timme, stängde sedan av vid inställda 26°. Avfrostat 2 ggr perfekt!Jag är supernöjd hittills. Se bara till att du får en med nytt chip, så rekommenderas den starkt.
Pumpen har gått i två timmar, 0-2° ute 85-90% luftfuktighet och blötsnö runt maskinen. Värmde klent isolerad friggebod från +2 till + 20 på en knapp timme, stängde sedan av vid inställda 26°. Avfrostat 2 ggr perfekt!Jag är supernöjd hittills. Se bara till att du får en med nytt chip, så rekommenderas den starkt.
1) Jag har nu erfarenhet av 4 st, men endast en är min. Avfrostningsproblem var kända och meddelade av säljaren. Vad jag nu anser mig veta är att avfrostningen funkar med senaste mjukvaran. Vidare har jag 6 pumpar till i mina 3 nus och en sådan teknisk utbildning att jag kan bedöma detta. Alltså är jag nöjd och vågar rekommendera pumpen.2) Friggeboden skall byggas till till 22 kvm i vår (den är 11 idag) och skall få bastu och toa + pentry. Pumpen är egentligen endast till för att vara AC på sommaren, men jag ville kolla avfrostningen. Bla för att kunna informera er andra på detta forum.3) Avbetalningstiden är helt ointressant eftersom det endast handlar om komort i min gäststuga under sommaren. Just nu bor äldste sonen där med flickvän, men han seglar som charterbefäl på somrarna, så det blir nog en del andra gäster där också. Och 21° är mycket bättre än 28° när man skall sova.